سخنگوی ریاست اجرایی: مردم اعتمادشان را به کمیسیون انتخابات از دست داده اند

  • انتشار: ۳۰ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 39732

مجیب الرحمان رحیمی سخنگوی ریاست اجرایی می گوید که مردم اعتمادشان را نسبت به کمیسیون انتخابات از دست داده اند. این اظهارات آقای رحیمی در حالی مطرح می شود که بعد از گذشت چند روز از آغاز ثبت نام رای دهندگان تعداد بسیار اندکی به این مراکز مراجعه کرده اند.

مجیب‌الرحمان رحیمی، سخنگوی ریاست اجرایی امروز در یک نشست خبری‌ در کابل گفت که روند ثبت نام رأی‌دهندگان به گونه‌ی عادی در مراکز ثبت‌نام جریان دارد. او از مردم می‌خواهد در این روند به صورت گسترده اشتراک کنند.

به گزارش سلام وطندار؛ با این حال به گفته‌ی سخنگوی ریاست اجرایی، زمینه‌ی جعل‌کاری در شناس‌نامه‌های برگه‌یی هنوز مساعد است.

آقای رحیمی می‌افزاید، مردم نگران نبود شفافیت در انتخابات‌اند و اعتمادشان را نسبت به کمیسیون مستقل انتخابات از دست داده‌اند، اما در حال حاضر روند ثبت‌نام و برگزاری انتخابات نسبتن شفاف شده است.

سخنگوی ریاست اجرایی می‌گوید، شماره‌ی شناس‌نامه‌‌ی ثبت‌نام‌کننده در بایگانی کمیسیون مستقل انتخابات ثبت می‌شود و در روز انتخابات افرادی شناخته می‌شوند که شماره‌ی شناس‌نامه‌های‌شان ثبتِ بایگانی باشد. آقای رحیمی از مردم می‌خواهد که زیر بار تبلیغات منفی نرفته و در انتخابات اشتراک کنند.

روند ثبت نام رأی‌دهندگان پنج روز پیش رسمن در سراسر کشور آغاز شد. اما تجربه‌ی تلخ مردم از تقلب در انتخابات گذشته، حداقل تاکنون مانع حضور گسترده‌ی مردم در این روند شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟