سخنگوی ریاست اجرایی: اجازه نمی دهیم با کارت های رای دهی سابق انتخاباتی دیگر صورت بگیرد

  • انتشار: ۷ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 17367

مجیب الرحمان رحیمی سخنگوی ریاست اجرایی در نشستی در کابل می گوید ریاست اجرایی اجازه نمی دهد، انتخابات آینده با کارت های رای دهی سابق برگزار شود تا فاجعه انتخابات گذشته تکرار شود

رحیمی سخنگوی ریاست اجرایی کشور که امروز پنج شنبه در یک نشست خبری در کابل صحبت می کرد، گفت که در مورد برگزاری انتخابات با کارت های رای دهی موجود، تصمیم نهایی گرفته نشده و ریاست اجرایی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

آقای رحیمی تاکید ورزید که ریاست اجرایی اجازه نمی دهد که انتخابات با کارت های سابق برگزار شود و فاجعه انتخابات ریاست جمهوری گذشته تکرار شود.

به گفته وی، کمیسیون انتخابات مکلف است تا در برگزاری انتخابات آینده، پیشنهادات کمیسیون ویژه اصلاحات انتخاباتی را عملی سازد.

کمیسیون ویژه اصلاحات انتخاباتی بسته یی را برای آوردن اصلاحات در روند انتخاباتی کشور پیشنهاد کرده بود که توزیع تذکره های برقی، تهیه لیست رای دهنده گان، تغییرات در حوزات انتخاباتی و تعدیل در قوانین انتخابات بخشی از پیشنهادات این کمیسیون بود.

اما دو هفته پیش، رییس جدید کمیسیون انتخابات اعلام کرد که اصلاحات پیشنهادی هزینه بردار است و این کمیسیون تصمیم دارد تا انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی را با یک سلسله تغییرات با کارت های رای دهی موجود برگزار کند.

این تصمیم کمیسیون انتخابات واکنش جدی را در پی داشت و بسیاری از نهادهای مدنی مربوط به انتخابات هشدار دادند که این تصمیم فاجعه انتخابات ریاست جمهوری را تکرار خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟