سخنگوی رئیس جمهور به مطالب واشنگتن پست واکنش نشان داد/ چخانسوری: مطالب این روزنامه ناقص است

  • انتشار: ۱۴ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 15413

بعد از اینکه مقاله ای در روزنامه امریکایی واشنگتن پست، در وصف اشرف غنی رئیس جمهور نوشته شد، سخنگوی رئیس جمهور به این مطلب در این روزنامه آمریکایی واکنش نشان داد و گفت که مطالب این روزنامه در مورد رئیس جمهور ناقص است.

پس از قضاوت‌ها و اتهامات مختلف در مورد رئیس جمهور غنی در داخل افغانستان، روزنامه امریکایی واشنگتن پُست نیز نوشته است که ممکن محمد اشرف غنی یک بخشی از مشکلات این کشور باشد.

محمد هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور روز شنبه به رادیو آزادی گفته است که رهبری حکومت بخاطر حل مشکلات کشور تلاش‌های بی‌شایبه نموده‌است.

وی گفت: “بعد از مطالعه این مقاله متوجه شدم، مطالب این روزنامه تا حد زیادی ناقص است و معلومات غلط را بدست آورده در افغانستان مشکلات وجود دارد، اما برای حل مشکلات رهبری حکومت وحدت ملی بخصوص رئیس جمهور در دو سال گذشته گام‌های جدی را برداشته است.”

چخانسوری می‌گوید، رئیس جمهور با وزرا ارتباط خوب برقرار نموده‌است و با آنان درنشست‌ها و شوراهای مختلف بحث‌های مسلکی و صمیمانه کرده و برای همه‌شان فرصت مفصل داده شده تا صحبت نمایند.

اخیراً روزنامه واشنگتن پُست نوشته است، کسیکه در نشست‌ها بر فیصله‌های رئیس جمهور انتقاد داشته باشد توهین و تحقیر می‌گردد.

روزنامه نوشته است؛ افغانستان مشکلات زیادی دارد و احتمالا یکی از آنها اشرف غنی رئیس جمهور است، غنی یک مدیر مستبد است و می‌خواهد تمام امور را کنترل کند بدون این‌که به زیردستانش مسئولیت کافی بدهد و دانشگاهی‌یی است که دور از کشور تحصیل کرده است و هیچ احساسی برای انسان عادی ندارد.

این موضوع ایست که واشنگتن پُست در کنار شکایات برخی وزرا درد دل برخی مقامات بلند پایه را از جریان نشست‌ها و کنفرانس‌ها نیز بیان کرده‌است.

عبدالرشید دوستم اخیرا گفته است که هیچ صلاحیت در نظام نداشته، امضایش بی‌اعتبار است و صلاحیت‌هایش هم از سوی رئیس جمهور گرفته شده‌است.

پیش از این عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت انتقاد‌های مشابه را مطرح کرده و گفته بود که رئیس جمهور حوصله شنیدن حرف را نداشته و مدت‌ها با وی ملاقات نکرده‌است.

انتقاد‌ها از رئیس جمهور غنی از سوی برخی مقامات بلند پایه در داخل نظام و روزنامه‌های خارجی در حالی بیشتر شده است که قرار است کنفرانس بین‌المللی بروکسل در ماه آینده میلادی در مورد افغانستان برگزار گردد.

هر چند دست آورد‌های کنفرانس بروکسل بیشتر بر حکومت داری خوب متمرکز است، اما کارشناسان می‌گویند که آشکار شدن ادامه مخالفت‌ها می‌تواند بر دست آورد‌های این کنفرانس سایه بی‌افگند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟