قدردانی “اشرف غنی” از رئیس جمهور ازبکستان به دلیل راه اندازی نشست تاشکند

  • انتشار: ۷ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 38797

به گزارش خبرگزاری اطلس،اشرف غنی رئیس جمهور که روز گذشته به ازبکستان سفر کرده، در دیدار با شوکت میرضیایف رئیس جمهور این کشور، از تلاش‌های وی برای راه‌اندازی نشست بین‌المللی تاشکند درباره‌ی افغانستان ستایش کرد.

در این دیدار، دو رئیس جمهور روی مسایلی مربوط به گسترش‌های همکاری‌های عملی دوجانبه، از جمله اجرای پروژه‌هایی در حوزه‌های بازرگانی، حمل و نقل و انرژی، برنامه‌هایی در زمینه‌ی آموزش، بهداشت و سایر حوزه‌ها بحث و رایزنی کردند.

شوکت میرضیایف ابراز امیدواری کرد که گردهمایی امروز تاشکند دربارۀ افغانستان دستآوردهای خوبی داشته باشد.

اعلامیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان از قول رئیس جمهور ازبکستان منتشر ساخته که گفته‌ است؛ افغانستان با ثبات و مرفه به نفع ازبکستان است و وی برای تسریع تطبیق و نظارت توافقات انجام شده میان دو کشور به مقامات سفارش داده‌است.

در نشست بین‌المللی تاشکند دربارۀ افغانستان، مقامات عالی رتبه، دیپلومات های و نمایندگان بیش از 20 کشور و سازمان‎های جهانی به شمول ملل متحد، اتحادیه اروپا، ناتو، امریکا، هند، پاکستان، ایران، چین، ایتالیا، آلمان، قطر، امارات متحده عربی و کشورهای دیگر اشتراک می‎کنند.

گفته می شود، اعلامیه‌ی کنفرانس بین‌المللی تاشکند درباره‌ی افغانستان امروز منتشر می‌شود. این کنفرانس روز گذشته به کار آغاز کرد، اما فعالیت‌های اصلی آن برای امروز برنامه‌ریزی شده است.

قرار است در اعلامیه‌ی کنفرانس، یک بار دیگر به پیوستن مخالفان مسلح به میز مذاکره، بر بنیاد طرح صلح حکومت افغانستان تأکید شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟