ستاره های جوان اروپا

  • انتشار: ۱۲ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 55965

فصل به فصل به پایان عصر حکم‌رانی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بر فوتبال اروپا نزدیک می‌شویم و با پایان یافتن دورۀ باشکوهِ چندین سالۀ این دو اعجوبۀ فازمینی نسل جدیدی از ستاره‌های فوتبال در قارل سبز در حال شکل‌گیری هستند.

بازیکنان جوانی که علیرغم داشتن سن بسیار کم در حد و انداز|ۀ ستاره برای تیم‌های باشگاهی و ملیی خود می‌درخشند.

فرانسه

به اذعان اکثر کارشناسان جهان فوتبال نسل فعلی فرانسه پرستاره‌ترین نسلی است که قهرمان جهان تا کنون در اختیار داشته است. ستاره‌های پرشمار که هرکدام با داشتن سن کم نقشی تعیین‌کننده در تیم‌های باشگاهی و تیم ملیی خود دارند. سردمدار این بازیکنان کیلیان امباپۀ 20 ساله است. بازیکنی که از هم‌اکنون جانشینی خلف برای مسی و رونالدو به حساب می‌آید. در کنار امباپه نیز به بازیکنانی نظیر دمبله، اومتیتی، پاوارد، مارسیال، هرناندز، کیمپمبه، لمار، کومان و … وجود دارند که نوید دهندۀ ظهمر تیمی قدرتمند از خروس‌ها در آینده‌ای نزدیک هستند.

انگلیس

نسل طلاییِ انگلیس با حضور بکام، لمپارد، جرارد و بسیاری دیگر از نام‌های بزرگ راه به جایی نبرد اما پایان این عصر، آغاز شکوفایی بازیکنانی بود که بعد از سال‌ها مخترعین پرادعای فوتبال را به جمع 4 تیم پایانیِ جام جهانی رساندند. نسلی که با رهبریِ هری کین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. استرلینگ، دله علی، سانچو، رایس، هادسون اودوی، لوک شاو، آرنولد، لوفتوس چک، گومز و … از ستاره‌های پرشمار نسل جدید سه‌شیرها هستند. مطمئناً در |آینده‌ای نزدیک از بازیکنانی نظیر هادسون اودوی و جیدون سانچو بیش از پیش خواهیم شنید.

هلند

بعد از افتی بسیار محسوس و عدم راه‌یابی به جام جهانی 2018 انقلابی بزرگ در فوتبال ملی هلند رخ داد که به ظهور نسلی جدید و بازیکنانی فوق‌العاده میان لاله‌های نارنجی اروپا انجامید. بازیکنانی مانند ممفیس دیپای، فرانکی دی‌یانگ، ماتیاس ده‌لیخت و جاستین کلایورت که به رهبری ویرجیل فن‌دایک هرکدام می‌توانند در نقش یک فوق‌ستاره و تاریخ‌ساز برای فوتبال هلند ظاهر شوند.

ایتالیا

لاجوردی پوشان اروپا در فواصل سال‌های 2014 تا 2018 در تنگنای سختی از لحاظ بازیکن قرار داشتند که سرانجام آن عدم راهیابی به جام جهانی 2018 بود. شکستی که همانند لکه‌ای ننگ بر دامان آتزوری خودنمایی می‌کرد. بعد از این فاجعهایتالیا با خانه‌تکانی اساسی دست به شکوفایی فوتبال خود زد تا هم‌اکنون شاهد ظهور بازیکنانی در قوارۀ نام این کشور پرافتخار باشیم. بارلا، سنسی، زانیولو، رومانیولی، کوترونه، فدریکو کیزا و … از بزیکنان جوانی هستند که طرفداران این تیم دوست‌داشتنی را به آینده خوشبین کرده‌اند.

البته در این میان نیز نباید از تیم‌های ملی دیگر غافل شد. تیم‌هایی مانند آلمان که با سرمربیگری یوآخیم لو از هم‌اکنون اقدام به شکوفایی نسلی جدید با کنار گذاشتن بازیکنانی مانند هوملس و بوآتنگ کرده‌اند. در کنار این ستاره‌های جوان مطمئناً هستند بازیکنان دیگری که با غروب افتخارآمیز مسی و رونالدو حرف‌های فراوانی برای گفتن در سطح قارۀ فوتبال دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟