سامی ابوزهری: دشمن ما فقط رژیم اسرائیل است

  • انتشار: ۳ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 18533

سامی ابوزهری سخنگوی جنبش اسلامی حماس می گوید که برقراری روابط خوب و مستحکم با کشورهای اسلامی و عربی و آگاه ساختن آنان نسبت به مسئولیت های تاریخی و دینی خود در قبال مساله فلسطین به نفع ما است و نبرد ما تنها با دشمن صهیونیستی است و باید همینگونه بماند و هیچ موضع یا اقدامی نباید ما را از این هدف منحرف سازد.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس می گوید که مرحله دور بودن امت اسلامی و عربی از مساله فلسطین موقتی و گذرا است، زیرا مساله فلسطین همچنان در راس اولویت های سرتاسر کشورهای اسلامی و عربی قرار دارد.

سامی ابوزهری در گفتگو با شبکه المیادین در تهران اظهار داشت که فلسطینیان تلاش می کنند تا با تمامی ابزارها و راهکارهای ممکن به مساله فلسطین اعتبار و روحی تازه ببخشند و مشارکت هیات حماس در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین نیز در همین راستا انجام می گیرد.

ابوزهری که همراه هیات حماس به تهران سفر کرده است، اظهار داشت که روابط حماس و ایران در سایه تمایل دو طرف هر روز تقویت می شود.

وی تصریح کرد که همزمان با این مساله، حفظ روباط مستحکم با کشورهای عربی اعم از کشورهای حامی مساله فلسطین و کشورهایی که حتی از مساله فلسطین حمایت هم نمی کنند، به نفع حماس است و این را هم نباید از یاد برد که بسیاری از کشورهای عربی موضعی ضعیف و کم رنگ در حمایت از فلسطین دارند.

از سوی دیگر، این رهبر حماس خاطر نشان کرد که مقاومت با تمامی شیوه های آن به مقتضای شرایط هر مرحله ادامه دارد و گاهی مقاومت در برابر دشمن با موشک و خمپاره انجام می شود و گاهی با جهاد و نگهبانی در مرزها و گاهی نیز با سنگ و عملیات های مقاومتی و رویارویی با اشغالگران صهیونیست و این دلیلی بر خلاقیت و نوآوری ملت فلسطین در بکارگیری ابزارهای مناسب هر مرحله است به ویژه اینکه در مرحله کنونی بسیاری به ملت فلسطین پشت کرده اند.

سامی ابوزهری با اشاره به تداوم نبرد با دشمن صهیونیستی، خاطر نشان کرد که حماس اصرار دارد که در کنار مقاومت مردمی، مقاومت مسلحانه نیز در کرانه باختری حاضر و در جریان باشد.

ابوزهری عنوان کرد که دشمن صهیونیستی بارها اقدام به بازداشت تیم ها و گروه های مسلح فلسطینی در کرانه باختری کرده است که این دلیلی بر حضور مقاومت مسلحانه در کرانه باختری است و همزمان با آن، مقاومت در غزه نیز هر روز در حال ارتقای توان نظامی خود است.

سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد که سیاست ها و مواضع دولت جدید آمریکا پروژه سازش را به کلی نابود کرد. وی تاکید کرد که رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین باید در گزینه ها و سیاست های خود به ویژه در رابطه با مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی که شکست آن از مدت ها پیش ثابت شده، بازنگری کنند.

سامی ابوزهری تصریح کرد که ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید هرگز نمی تواند موجب نگرانی حماس شود، زیرا آمریکا قبلا دشمنی خود با حماس را به اثبات رسانده و این جنبش را در لیست سازمان های تروریستی قرار داده است و ترامپ بیشتر از این کاری نمی تواند انجام دهد.

ابوزهری افزود که این تشکیلات خودگردان است که از رسیدن ترامپ به قدرت ناامید شده است، زیرا این تشکیلات همیشه به نقش آمریکا برای پیشبرد مذاکرات سازش چشم داشت و دشمن صهیونیستی تاکنون برای به زانو درآوردن مقاومت از هیچ جنایتی دریغ نکرده و علاوه بر محاصره جائرانه، 3 جنگ را نیز بر غزه تحمیل کرده است اما هرگز موفق به تحقق اهداف و خواسته های خود نشده است.

وی در رابطه با اوضاع داخلی فلسطین و انتخابات اخیر حماس نیز گفت که هدف از برگزاری این انتخابات دمیدن روحی تازه در کالبد جنبش حماس و کسب تجربه های تازه تر است و انتخابات اخیر دلیلی بر وجود دموکراسی در حماس و تغییر رهبران آن بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟