سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ تماماً لمسی و بدون دکمه فیزیکی!

  • انتشار: ۱۰ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 55631

سری گلکسی اس ۱۰ کمتر از دو هفته پیش به بازار عرضه شد اما شایعات درباره‌ی پرچمدار بعدی سامسونگ همچنان ادامه دارد.

امروز، سایت ET New گزارش داد که گلکسی نوت ۱۰ با یک تغییر بزرگ رونمایی خواهد شد و احتمالا سامسونگ در Galaxy Note 10 همه‌ی دکمه‌های فیزیکی در این گوشی را حذف کند.

دو سال پیش شرکت سامسونگ دکمه Home فیزیکی خود را با یک گزینه دیجیتالی جایگزین کرد.

در ابتدا، این تغییر با یک واکنش و ناراحتی زیادی مواجه شد اما در نهایت از آن استقبال شد چون به صفحه نمایش‌های بزرگتر این اجازه را می‌داد که راهی برای تعبیه کردن اینفینیتی O که در سری گلکس اس 10 دیده شد پیدا کنند.

با این حال، همانند بیشتر گوشی‌های هوشمند دیگر، دستگاه‌های سامسونگ همچنان به استفاده از کلیدهای روشن /خاموش فیزیکی و صدا ادامه می‌دهند.

در واقع، برخی مدل‌ها حتی دکمه‌های Bixby اختصاصی را اضافه می‌کنند. اما گزارش امروز نشان می‌دهد که این مورد هم در گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 با گزینه‌های دیجیتالی جایگزین خواهد شد.

در حال حاضر اطلاعات زیاد دیگری در این باره فاش نشده است اما به نظر می‌رسد سامسونگ به دنبال ماژول‌های حساس لمسی بدون کلید است که می‌توان در قاب‌های گوشی هوشمند تعبیه کرد. این ماژول‌ها باعث عدم نیاز به دکمه‌های فیزیکی شده که به طراحی بدون دکمه منجر می‌شود که ظاهرا سامسونگ در طراحی گوشی بعدی خود روی آن هدف گذاری کرده است.

طبق اطلاعات درزشده، یکی از اولین گوشی‌هایی که از این طراحی جدید برخوردار خواهد بود Galaxy Note 10 است.

با این حال، ادعاهایی نیز مطرح شده مبنی بر اینکه دستگاه‌های میان‌رده معینی هم در نهایت از این فناوری بهره می‌برند.

حذف کلید‌های فیزیکی پرچمدار بعدی سامسونگ تغییری بزرگ را نشان می‌دهد که به نظر کار ساده ای نمی‌آید. در نتیجه بهتر است که به این اطلاعات به دیده تردید بنگرید.

دوربین چهارگانه و پردازنده جدید اگزینوس ۹۸۲۵

جدا از بخش طراحی، گزارش‌های دیگر به یک سوراخ نمایشگر تکی در این گوشی اشاره می‌کنند که جایی برای دو دوربین سلفی جلویی است در حالی که در پشت قاب این گوشی مجموعا 4 دوربین که به صورت افقی جای گرفته‌اند پیش‌بینی می‌شود.

از قرار معلوم، سامسونگ گلکسی نوت 10، دوربین‌های گلکسی اس 10 پنج جی را به عاریت می‌گیرد. اگر این اتفاق بیفتد پرچمدار آتی باید مجهز به یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر به همراه یک دوربین تله‌فوتوی 12 مگاپیکسلی ثانویه باشد. همچنین سامسونگ گلکسی نوت 10 از یک سنسور 16 مگاپیکسلی به همراه لنزهای زاویه عریض و سنسور مدت زمان (Time of Flight) بهره می‌برد که به عمق‌سنجی تصاویر بریده بریده و محتوای AR کمک می‌کند.

طبق شایعات قبلی، باید منتظر بهبود پردازنده درون پرچمدار نسل بعدی سامسونگ و به طور خاص اگزینوس 9825 باشیم. به هر حال تا این لحظه اطلاعات دقیقی درباره‌ی تراشه این گوشی درز نکرده اما ادعایی مطرح شده است که این تراشه طبق فرایند تولید پردازنده 7 نانومتری سامسونگ ساخته می‌شود که به معنای تراشه‌های قوی‌تر و کاراتر از اگزینوس 9825 است.

تاریخ معرفی و عرضه گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ

درست مثل گلکسی نوت 5، گلکسی نوت 7، 8 و 9، طبق گزارش‌ها پیش‌بینی می‌شود که سامسونگ، گلکسی نوت 10 را در ماه آگوست معرفی کند.

طبق روال همیشه، پیش‌فروس گوشی‌های هوشمند باید فورا بعد از رویداد معرفی و قبل از تاریخ عرضه بعدی در همین ماه یا اوایل سپتامبر آغاز شود.

انتخاب های حافظه مختلفی برای مشتریان وجود دارد اما با اهمیت یافتن فناوری پنج جی برای سامسونگ، نوع پنج جی گلکسی نوت 10 احتمالا در راه باشد.

این نسخه‌ی خاص احتمالا در یک تاریخ دیگر به فروش می‌رسد هرچند گمان می‌رود که زمان زیادی طول نکشد.

ترنجی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟