سال ۲۰۲۰ میلادی چه در انتظارجهان خواهد بود؟

  • انتشار: ۱۷ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 80495

هر آنچه که دوست دارید در مورد سال ۲۰۲۰ میلادی که تا شروع آن زمان زیادی باقی نمانده، بدانید را می توانید در این مقاله بخوانید. همراه ما باشید:

سال نو میلادی ۲۰۲۰

روز اول ژانویه یا شروع سال ۲۰۲۰ میلادی در تاریخ ما برابر است با روز چهارشنبه ۱۱ دی ماه ۱۳۹۸ هجری خورشیدی و مصادف با ۵ جمادی الاول ۱۴۴۱ هجری قمری.

اول ژانویه بر اساس سنتی دیرینه ابتدای سال میلادی در بسیاری از کشورهای جهان، و عمومأ در قاره‌های اروپا، آمریکا، استرالیا و بخش‌هایی از آسیا و آفریقا آغاز سال نوی میلادی شمرده می شود.

همانگونه که در ایران عزیزمان و برخی دیگر از کشورهای همسابه ابتدای سال جدید روز اول فروردین باشد و اعراب نیز ابتدای سال جدید خود را ماه محرم می‌دانند.

سال ۲۰۲۰ میلادی

بطور معمول در کشورهایی که تقویم رسمی شان میلادی است در شب ۳۱ دسامبر هر سال، آخرین روز یک سال میلادی و روز قبل از روز سال نو مراسم سال نو در قالب جشن ها و آتش بازی و… برگزار میشود.

البته در حال حاضر این روز با گردهمایی‌هایی در مجالس و مهمانی‌ها برگزار میشود و طی آن انتقال سال را ساعت ۱۲:۰۰ شب جشن می‌گیرند. سال ۲۰۲۰ میلادی

در بسیاری از کشورها و فرهنگ‌ها در این شب از آتش‌بازی و دیگر روش‌های پرصدا برای اجرای مراسم جشن و شادی استفاده می شود.

جشن کریسمس نیز مراسمی است که مخصوص مسیحیان بوده و یاد آور پایان سال و شروع یک سال جدید است.

مطلب مهمی که دانستنش خالی از لطف نیست این است که مبدآ تاریخ مسیحیت تولد حضرت مسیح علیه السالم می باشد که در ۲۵ دسامبر واقع شده و این درست زمانی است که تا تحویل سال نوی میلادی یک هفته باقی مانده است.

در ایران نیز این جشن هر ساله در شهر های مختلف به ویژه در شهر اصفهان و تبریز و… برگزار می گردد

در بسیاری از کشور‌های دنیا تعطیلات کریسمس در بین تاریخ ۲۴ دسامبر مصادف با روز قبل از کریسمس تا ۶ ژانویه سال جدید میلادی می باشد.

البته در کشور‌های اروپایی از ۲۵ دسامبر تا ۱ ژانویه را جشن می‌گیرند.

هرچند کریسمس از روز‌هایی است که مسیحیان آن را مقدس می دانند و آن را به سالروز تولد حضرت عیسی در ۲۵ دسامبر نسبت می‌دهند، اما به نظر نمی رسد که این تاریخ تولد حقیقی حضرت مسیح باشد.

برخی کلیسا‌های ارتدکس شرقی روز ۷ ژانویه را به عنوان کریسمس جشن می‌گیرند که با ۲۵ دسامبر در تقویم جولیان یکی می باشد.

گفتنی است که در اواخر قرن بیستم ایالات متحده با مشکلی روبرو شد که بحث برسر ماهیت کریسمس و جایگاه آن به عنوان یک جشن دینی یا سکولار بود. سال ۲۰۲۰ میلادی

برخی به رسمیت شناختن کریسمس را به عنوان تعطیلات فدرال، نقض قانون جدایی کلیسا و دولت از هم میدانند و این مسأله چندین بار در دادگاه‌های مختلف مطرح شد و در نهایت دادگاه عالی ایالات متحده روز ۱۹ دسامبر ۲۰۰۰ حکم داد که به رسمیت شناختن روز کریسمس به عنوان تعطیلات رسمی و عمومی نقض کننده قانون جدایی دین از حکومت نیست چرا که این روز یک هدف واضح سکولار در پی دارد.

رنگ سال ۲۰۲۰

رنگ سال ۲۰۲۰ میلادی با اعلام موسسه پنتون که همه ساله رنگ سال با نظرسنجی از مردم در میان رنگ های پیشنهادی و با فلسفه و بینش خاصی انتخاب می کند، به احتمال زیاد «رنگ مرجانی سفید» اعلام می شود که رنگی خنثی بوده و میتوان براحتی از آن برای ترکیب رنگ لباس و دکوراسیون منزل استفاده کرد و بسیار هم شیک خواهد بود و دیدگان را جلب میکند.

علت اینکه مرجانی سفید به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰ انتخاب می شود نیز طبق گفته های این شرکت به این دلیل است که بتواند توجه افراد را به خطر و بحرانی که پیرامون «سد بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef)» در حال روی دادن است، جلب کنند.

علت نامگذاری این رنگ به عنوان «مرجانی سفید یا Bleached Coral» نیز این است که مرجان‌های دریایی پس از مرگ تغییر رنگ داده و رنگ‌شان سفید می‌شود. سال ۲۰۲۰ میلادی

بحران های اقتصادی در سال ۲۰۲۰

سال ۲۰۲۰ میلادی به اعلام بانک JPMorganChase آمریکا، سالی است که در آن جهان فشارها و تکان های شدید اقتصادی را تجربه خواهد کرد.

طبق پیش بینی های تحلیلگران هرج و مرج و گرانی و مشکلات نظیر تولید مواد غذایی همگانی شده و دنیا را فرا خواهد گرفت.

گفتنی است که به دنبال بحران مالی جهانی که ده سال پیش روی داد و منجر به رکود طولانی مدت اقتصاد در جهان شد و سرانجام باعث فروپاشی بزرگ ترین بانک سرمایه Lehman Brothers گردید، کارشناسان و تحلیلگران امور مالی، مدل های مختلفی را طراحی و بازخوانی می کنند که به کمک آن بتوانند زمان و مقیاس و حجم رکورد جهانی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

بر همین اساس بانک JPMorgan Chase نیز طبق مدل محاسباتی خود عنوان کردند که بحران بعدی اقتصادی در سال ۲۰۲۰ میلادی روی خواهد داد.

بدیهی است که این پیش بینی ها با توجه به شاخص هایی از جمله ادامه رشد اقتصادی و رکوردهای بعدی و سرمایه های شرکت های بزرگ، همچنین ارزش دارایی ها و سطح نوآوری های مالی انجام گرفته است.

تحلیلگران این بانک یادآور می شوند که در زمان بحران مالی جهان در سال های ۲۰۰۸-۲۰۰۷ فروپاشی بازار سهام به ثبت رسید.

اما طبق گفته کارشناسان و تحلیلران بحران مالی سال ۲۰۲۰ میلادی به اندازه بحران قبلی و در آن مقیاس بزرگ نخواهد بود چرا که ارزش دارایی ها در کشورهای در حال توسعه بمراتب پایین تر از سال ۲۰۰۸ است.

اما این سبب نمی شود که اینگونه بپنداریم که عواقب کمتری را نیز در مقایسه با بحران قبل خواهد داشت، و به همین دلیل بانک هشدار داده است که عواقب اجتماعی این بحران شدیدتر از قبل خواهد بود.

تحلیلگران همچنین یادآور می شوند که اگر بانک های مرکزی بتوانند مانع از کاهش شدید ارزش دارایی ها شوند، می توان امیدوار بود که اوضاع اقتصادی به اندازه ده سال پیش غم انگیز نشود. در غیر اینصورت افسردگی شورش و دیگر «تغییرات بسیار مخرب» در انتظار جهانیان خواهد بود.