سالانه بیش از 20 هزار نفر در افغانستان جان خود را از دست می دهند

  • انتشار: ۲۴ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 47475

بر اساس یک گزارش، گریم اسمیت مشاور گروه بین المللی بحران گفته است که نشانه ها حاکی از آن است که سالانه بیش از 20 هزار نفر در افغانستان کشته می شود.

گریم سمیت، مشاور گروه بین المللی بحران به خبرگزاری فرانسه (ای اف پی) گفت که بعضی از نشانه ها “حاکی از این است که جنگ در افغانستان منجر به کشته شدن بیش از ۲۰ هزار تن به شمول مردم ملکی و طرف های جنگ شده است. این شمار قربانیان ممکن است بیشتر از هر منازعه دیگر و احتمالاً جنگ سوریه باشد.”

این ارزیابی نگران کننده به شدت با دیدگاه همواره خوشبینانه ماموریت حمایت قاطع ناتو مغایرت دارد و نشان دهنده احساس رو به افزایش ناامیدی در کشور جنگ زده افغانستان است.

ناظران می گویند که این امر بیانگر این واقعیت نیز است که استراتژی بسیار پر سروصدای دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا برای افغانستان، مانند استراتژی های سلف اش در ساحه عمل ناموفق بوده است.

جانی والش، کارشناس افغانستان در انستیتوت صلح ایالات متحده امریکا می گوید، اگر به میزان بسیار بالای تلفات در افغانستان و مرحله احتمالاَ نهایی منازعه سوریه نگرسته شود، دیده می شود که منازعه افغانستان مرگبارترین جنگ در سطح جهان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟