سازمان های جاسوسی اسرائیل با طرح معما، جاسوس استخدام می کند

  • انتشار: ۱۴ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 21766

دو دستگاه جاسوسی اسرائیل “موساد” و “شاباک”، با انتشار دو معما از نوابغی که بتوانند آن را حل کنند، دعوت به همکاری کرد

سایت اسرائیلی “المصدر” اعلام کرد دستگاه جاسوسی موساد، با انتشار یک معما از علاقمندان خواست با حل آن به استخدام این سازمان جاسوسی مشهور درآیند.

سال گذشته نیز موساد با استفاده از همین شگرد توجه افراد زیادی را جلب کرد و در نهایت به این نتیجه رسید که این شیوه برای جذب جاسوس های باهوش شیوه موفقی است.

معمای طرح شده، شامل لوگوی این سازمان بوده که یک خطای رمزی دارد. در پایین صفحه اطلاعیه، یک لینک دیده می شود که برای حل این معما باید روی آن کلیک کرد. مسئولان موساد گفته اند این معما دشوارتر از معمای سال گذشته است.

در سال گذشته، در سالگرد “شکست فلسطین” موسوم به “نکبه” که اسرائیلی ها از آن به عنوان “روز استقلال” یاد می کنند، موساد در یک اقدام بی سابقه اطلاعیه ای را با خط رمزی برای جذب نیروی کار در زمینه فعالیت های سایبری منتشر کرد.

این اطلاعیه با استقبال بی سابقه ای رو به رو شد و بیش از 25 هزار کاربر برای حل این معما به سایت موساد وارد شدند. اما معما به قدری دشوار بود که اغلب آنها از حل آن واماندند.

اما صدها نفر نیز به مرحله ای از کار رسیدند که می توانستند رزومه خود را برای موساد ارسال کنند؛ از بین آنها تعدادی از باهوش ترین افراد توانستند معما را حل کنند.

این شیوه استخدام، سابقه تاریخی دارد. مثلا در زمان جنگ جهانی دوم سازمان جاسوسی انگلیس با انتشار اطلاعیه ای به دنبال نوابغی می گشت که بتوانند راز “ماشین انیگما” – ماشین هوشمند رمزگشایی نازی ها – را حل کنند.

یکی از شرکت کننده ها یک ریاضی دان به نام “آلان تورنگ” بود وی با رمزگشایی این ماشین، به پیروزی بر هیتلر کمک کرد.

سازمان جاسوسی داخلی رژیم اسرائیل به نام “شاباک” نیز هفته پیش به منظور شناسایی نوابغ در زمینه علوم سایبری برای فعالیت های ویژه تکنالوژیکی و پیشرفته در این سازمان، یک معما را منتشر کرد.

بیش از 70 هزار نفر برای حل این معمای پیچیده که در اینترنت منتشر شد و در اختیار همه قرار گرفت، وقت گذاشتند اما فقط شش نفر موفق به حل معما در تمام مراحل آن شدند. علاوه بر این معما، یک پایگاه جدید وابسته به شاباک با نمایش فیلم هایی به معرفی فعالیت های این سازمان جاسوسی در چارچوب مجاز می پردازد.

در همین راستا سازمان شاباک معمای دیگری با این عنوان طرح کرده است: “آیا شما به اندازه کافی خوب هستید؟” این معما سه مرحله دارد؛ ظرف کمتر از 20 ساخت از انتشار این معما، 480 نفر برای حل آن داوطلب شده اند.

یکی از مقام های بخش سایبر شاباک ضمن اعلام رضایت از موفقیت بی سابقه این معما در جذب داوطلب، گفت: “70 هزار نفر در اینجا و ده ها هزار نفر در سراسر جهان هنوز سعی می کنند این معما را حل کنند اما فقط شش نفر موفق به این کار شده اند”.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟