سازمان ملل: ۲۸ میلیون نفر در افغانستان امسال به کمک‌های بشری نیاز دارند

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۴۰۱
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 135367

سازمان ملل متحد اعلام کرده که بیش از ۲۸ میلیون نفر در افغانستان امسال به کمک‌های بشری نیاز دارند.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری این سازمان در افغانستان (اوچا) روز جمعه ۲۰ جنوری (۳۰ جدی) در پیامی در تویتر گفت که آمار نیازمندان در افغانستان طی پنج سال گذشته، سه‌ونیم برابر افزایش یافته است.

اوچا افزوده است: «۲۸.۳ میلیون نفر در افغانستان در سال ۲۰۲۳ به کمک‌های نجات‌دهنده نیاز دارند، این یک افزایش ۳۵۰ درصدی تنها در پنج سال گذشته است.»
به گفته ملل متحد رکود اقتصادی، تغییرات اقلیمی، گرسنگی و ادامۀ درگیری‌ها در این کشور، از عواملی اند که سبب افزایش افراد نیازمند به کمک‌های بشری در این کشور شده است.

همزمان با نگرانی‌ها از افزایش فقر و گرسنگی در افغانستان، سازمان همکاری اسلامی از آغاز توزیع بسته‌های غذایی به نیازمندترین خانواده‌ها در کابل خبر داد.

این سازمان افزوده که این پروژه توسط مرکز امداد و کمک‌های بشردوستانۀ ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی تمویل می‌شود. سازمان همکاری‌ اسلامی اضافه کرده است که در این پروژه کم از کم، ۲۸۴هزار نفر در ۲۵ ولایت افغانستان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

به گفتۀ این سازمان، آنان به تلاش‌های شان برای رسیدگی به افراد نیازمند در بخش‌های افغانستان ادامه خواهند داد.
پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان، این کشور بحران کم‌پیشینۀ بشری واقتصادی را تجربه کرده و بر اساس آمار سازمان ملل متحد بیش از نصف جمعیت افغانستان با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

سازمان همکاری اسلامی در حالی از آغاز کمک‌هایش برای رسیدگی به افراد نیازمند در این کشور خبر داد که در حال حاضر، سرمای شدید بی‌سابقه در بخش‌های این کشور، هزاران نفر را تهدید می‌کند.
پیش از این، ملل متحد گفته بود که کم از کم، ۲۴.۴ میلیون نفر در افغانستان به دلیل سرمای هوا در ناامیدی به سر می‌برند.
دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد به تاریخ ۲۲ نومبر (اول قوس) گفت که بسیاری از خانواده‌های نیازمند در حال حاضر هوای بسیار سردی را تجربه می‌کنند و به کمک‌های فوری مانند لباس گرم، سرپناه و پول نقد برای فراهم‌کردن مواد سوختی نیاز دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟