سازمان ملل: کمبود مواد غذایی و ناآرامی ها بزرگترین مشکل برای بازگشت مهاجران است

  • انتشار: ۲۵ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37054

سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از بازگشت مهاجران افغان از پاکستان، می گوید که به دلیل ناآرامی ها در افغانستان و همچنین کمبود مواد غذایی بازگشت تعداد زیادی از مهاجران، یک نگرانی بسیار بزرگ است.

توبی لنزر معاون نماینده خاص سازمان ملل متحد در افغانستان ابراز نگرانی کرده که تنش روز افزون در روابط بین اسلام آباد و واشنگتن، شاید موجب شود که پاکستان تعداد زیادی پناهنده‌گان افغان را دوباره به افغانستان برگرداند که در آن کشور اقامت دارند.

توبی لنزر به خبرگزاری (دی پی ای) آلمان گفته است، آن‌ها برنامه عودت مهاجرین افغان را به کشور‌شان از ۳۵۰ هزار به ۷۰۰ هزار بلند بردند.

سازمان ملل متحد، نا آرامی‌های حاضر و کمبود منابع و امکانات را در برگشتاندن تعدادی زیادی از پناهنده‌گان از پاکستان، بزرگ‌ترین نگرانی می‌داند.

همچنین اخیرا نیز شورای پناهجویان در ناروی در گزارشی اعلام کرده  که بر اثر جنگ و تروریسم در افغانستان در سال گذشته میلادی روزانه بطور میانگین 1200 نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند، که این به معنای اضافه شدن 50 نفر به شمار آوارگان داخلی افغانستان در هر ساعت است.

این شورا پیش از این نیز در گزارشی دیگر اعلام کرده بود که بیش از 70 درصد از پناهجویان افغان که از کشورهای اروپایی اخراج شده‌اند، به دلیل وضعیت وخیم امنیتی در افغانستان نیز آواره هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟