سازمان ملل: عملیات ارتش ترکیه در عفرین باعث آواره شدن بیش از 167 هزار نفر شده است

  • انتشار: ۴ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 38647

بعد از حدود سه ماه از عملیات ارتش ترکیه در منطقه عفرین سوریه سازمان ملل متحد می گوید که عملیات نظامیان ارتش ترکیه باعث شده است که 167 هزار نفر از مردم محل، خانه های خود را ترک کرده و آواره شوند.

ارتش ترکیه امروز (شنبه) اعلام کرد کنترل کامل منطقه عفرین در شمال غرب سوریه را به دست گرفته است. این گزارش در حالی مطرح می شود که که ده ها هزار آواره و صدها از کردهای مخالف ترکیه نیز جان خود را از دست داده است.

بنا به اعلام سازمان ملل متحد عملیات ترکیه در خاک سوریه حدود ۱۶۷ هزار نفر را مجبور به ترک محل سکونت خود کرده است. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که به دنبال درگیری های اخیر در عفرین از چهار بیمارستان این شهر اکنون تنها امکان استفاده از یکی از آنها وجود دارد.

بنا به اعلام نیروهای نظامی ترکیه تمامی روستاهای منطقه عفرین از تروریست ها پاکسازی شده است. رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه تنها ساعاتی پیش از اعلام این خبر از سوی ارتش گفته بود که نیروهای این کشور همچنان باید کنترل چند روستا در منطقه عفرین را در اختیار بگیرند.

عملیات آنکارا در خاک سوریه که از روز ۲۰ جنوری آغاز شد مورد انتقاد کشورهای اروپایی و گروههای مدافع حقوق بشر قرار گرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟