سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان از گروه‌های مسلح خواست کشتار کودکان را متوقف کنند

  • انتشار: ۱۷ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 65719

سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان در واکنش به حمله تروریستی طالبان در غزنی، ازاین گروه خواست که کشتار کودکان را متوقف کنند.

گروه طالبان صبح روز یک‌شنبه یک اداره امنیت ملی را در مربوطات حوزه ششم امنیتی شهر غزنی، هدف حمله قرار داد که طبق اعلام وزارت صحت عامه، در این حمله دست‌کم ۱۲ نفر کشته شدند و ۱۷۹ نفر دیگر به شمول ده‌ها کودک دانش‌آموز زخم برداشتند.

در همین حال دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان شمار کسانی را که در حمله موتربمب طالبان در غزنی زخمی شده‌اند، ۱۵۰ نفر اعلام کرده است. به گفته این سازمان، یک سوم زخمیان این رویداد را کودکان دانش‌آموز تشکیل می‌دهند.

سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان در اعلامیه‌ای گفته است، بسیاری از کودکانی که در شفاخانه‌ها بستری شده‌اند، آسیب جدی در نواحی سر، گردن و قفسه سینه خود دیده‌اند. داکتران به کارکنان این سازمان گفته‌اند که زخم‌های این کودکان شدید است.

این سازمان از جانب دیگر گفته است که روز یک‌شنبه در یک رویداد دیگر در غور، شش کودک کشته و یک کودک دیگر زخمی شده است. به گفته سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان، انفجار ماین کارگذاری‌شده عامل تلفات این کودکان در غور بوده است.

به نوشته هشت صبح؛ «اونو ون منن»، مدیر سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان در افغانستان، می‌گوید که قربانی‌شدن کودکان در غزنی، کم‌تر از یک هفته پس از واقعه مشابه در کابل، نشان از پیامد ناگوار استفاده از سلاح‌های انفجاری در مناطق پرجمعیت دارد.

گروه طالبان دوشنبه هفته گذشته نیز با یک موتر بمب‌گذاری‌شده به تأسیسات متعلق به نیروهای ارتش در ساحه مسکونی «گل‌بهار تاور» در حوزه شانزدهم امنیتی شهر کابل حمله کرد که در پی آن ده نفر کشته و ۱۱۶ نفز زخمی شدند.

مدیر سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان در افغانستان گفته است که انجام این‌گونه حملات غیرقابل توجیه است. او از تمامی «گروه‌های مسلح» در افغانستان خواست که متوجه زندگی کودکان باشند و کشتار آن‌ها را متوقف کنند. 

به گفته سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان، افغانستان یکی از خطرناک‌ترین مکان‌ها در جهان برای زندگی کودکان است. طبق اعلام این سازمان، از ده مورد تلفات در جریان خشونت‌های مسلحانه در افغانستان، هشت مورد آن ناشی از انفجارها است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟