سازمان بهداشت جهانی: قاره آمریکا به مرکز جدید شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است

  • انتشار: ۷ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 86760

سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترین گزارش خود هشدار داد که قاره آمریکا به یک مرکز جدید برای شیوع ویروس مرگبار کرونا تبدیل شده است.

به نقل از رویترز، در حالی که یک تحقیق و مطالعه انجام‌شده در ایالات متحده پیش‌بینی کرده است که تعداد مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در برزیل و سایر کشورهای آمریکای لاتین تا ماه اوت افزایش خواهد یافت، سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه اعلام کرده است که قاره آمریکا به مرکز جدیدی برای شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، کاریسا اتین مدیر بخش آمریکای سازمان بهداشت جهانی در این باره گفت: اکنون وقت آن نیست که کشورها تدابیر محدودکننده و قرنطینه‌ای را کاهش دهند.

کشورهای آمریکایی تاکنون ابتلای بیش از ۲٫۴ میلیون نفر به ویروس کرونا را تأیید کرده‌اند. بیش از ۱۴۳ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: کشورهای آمریکای لاتین از نظر موارد ابتلای روزانه به ویروس کرونا، از اروپا و ایالات متحده پیشی گرفته‌اند. منطقه ما به مرکز جدید شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است. هفته‌های سختی را پیشِ‌رو داریم و برزیل هنوز راهی طولانی برای پایان دادن به بحران شیوع ویروس کرونا دارد.

این مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی همچنین نسبت به خطر افزایش سریع موارد ابتلا به ویروس کرونا در پرو، شیلی، السالوادور و گواتمالا و نیکاراگوئه نیز هشدار داده است.

به نوشته تسنیم؛ در حالی که نرخ روزانه مرگ‌ومیر بر اثر ویروس کرونا در برزیل به بالاترین سطح بین کشورهای جهان رسیده است، یک تحقیق دانشگاه واشنگتن هشدار می‌دهد که تعداد کل فوتی‌های ناشی از این ویروس در برزیل تا اوایل اوت احتمالاً با ۵ برابر افزایش روبه‌رو خواهد شد و به ۱۲۵ هزار نفر خواهد رسید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟