آموزش ساخت اسلایم در خانه با روش هایی ساده و کم هزینه

  • انتشار: ۸ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 75922

شاید اسم اسلایم را شنیده باشید و یا بازی با آن را تجربه کرده باشید. در این مقاله به موضوع ساخت اسلایم در خانه پرداخته شده است. تا انتهای مطلب با اطلس پلاس همراه باشید.

اسلایم چیست؟

اسلایم وسیله ای خمیری شکل است که شما می‌توانید آن را به هر صورتی که می‌خواهید در بیاورید. گاهی هم به دلیل شکل و ماهیتی که دارد از آن برای آرامش اعصاب نیز استفاده می‌شود.

خمیر اسلایم یک وسیله بازی برای کودکان است که برای ساخت آن از موادی ساده و کم خطر استفاده شده است. شکل ژلاتینی و خمیر مانند اسلایم باعث شده تا کودکان بازی با آن را به دیگر بازی ها ترجیح دهند.

اگر تمایل دارید که استعداد فرزند خود را در ساختن کاردستی های کودکانه افزایش دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این نوع از خمیر بازی را در اختیارش قرار دهید و از او بخواهید با آنها، وسایل و کاردستی هایی در منزل درست کند.

خمیر اسلایم ازانواع وسایل بازی نوین برای بچه ها است که شما می توانید این خمیر بازی را به راحتی و با هزینه ای ناچیز در خانه تهیه کنید.

ساخت اسلایم در خانه

برای تهیه اسلایم از راه های مختلفی می‌شود استفاده کرد و شما هم می‌توانید این خمیر را درخانه و با کمک فرزندتان تهیه کنید. در ادامه این مطلب چند روش برای ساخت اسلایم در خانه را به شما آموزش می‌دهیم.

ساخت اسلایم در خانه با چسب چوب

مواد مورد نیاز برای این اسلایم یک فنجان آب ولرم و مقداری چسب چوب، یک قاشق غذا خوری پودر بوراکس و مقداری رنگ خوراکی یا آب رنگ می‌باشد (بوراکس پودری است سفید رنگ که دارای کریستال های نرم و بی رنگ و قابل حل در آب است).

پودر بوراکس را با یک فنجان آب ولرم مخلوط کرده و هم بزنید، تا زمانی که پودر شما در آب کاملا حل شود به هم زدن آن ادامه دهید.

در یک ظرف جدا، نصف فنجان آب را با نصف فنجان چسب چوب مخلوط کنید.

رنگ خوراکی و یا آبرنگی که در اختیار دارید را به ترکیب چوب و چسب اضافه کنید.

در یک ظرف بزرگ پودر بوراکس و چسب چوب را که از قبل تهیه کرده اید را با هم ترکیب کنید.

اجازه بدهید به مدت سی ثانیه مخلوط شما سفت شود.

حالا خمیر اسلایم شما آماده شده است. برای نگهداری باید آن را در یک ظرف دربسته قرار دهید تا خشک نشود.

ساخت اسلایم شفاف

موادی که شما برای ساخت یک اسلایم شفاف نیاز دارید. یک چهارم فنجان چسب مایع شفاف، مقداری پودر بوراکس و سه چهارم فنجان آب است. شما می‌توانید ژل اسلایم را خیلی راحت در خانه تهیه کنید.

در شروع، چسبی که در اختیار دارید را در ظرف بریزید، بعد نصف قاشق چای خوری پودر بوراکس و مقدار آبی که آماده کرده اید در ظرف دیگری بریزید و کاملا با هم مخلوط کنید.

در این قسمت چسب را به خوبی هم بزنید و مخلوط آب و بوراکس را به تدریج به آن اضافه کنید. تا زمانی که که فکر می‌کنید اسلایم شما همچنان به دست تان می‌چسبد، به ریختن مخلوط و هم زدن ادامه بدهید.

وقتی که خمیر اسلایم کمی خود را گرفت و دیگر به دست نمی‌چسبید آن را از ظرف در آوردید و با دست تان به خوبی ورز بدهید.

اگر هم دوست داشته باشید می توانید در این مرحله کمی اکلیل به خمیر اسلایم شفاف خود اضافه کنید و سپس به ورز دادن خود ادامه دهید.

خمیر اسلایم خود را به مدت سه روز باید در یک ظرف در بسته قرار دهید تا جا بیفتند.

بعد از سه روز شما خواهید دید ساخت اسلایم در خانه با موفقیت انجام شده است و شما یک خمیر شفاف و یک دست برای بازی کودکتان تهیه کرده اید. حالا می‌توانید با خمیر دست ساز خود همراه کودکتان بازی کرده و آن را به شکل های مختلف در آورید.

آموزش ساخت اسلایم در خانه (اسلایم پفکی)

موادی که شما برای ساخت خمیر اسلایم پفکی خود نیاز دارید، صد گرم چسب چوب، فوم اصلاح، یک قاشق چای خوری وازلین و یک قاشق چای خوری نشاسته ذرت است.

رنگ خوراکی و بوراکس و اکلیل را هم کنار دست تان داشته باشید. البته ژل بازی را بدون ترکیب بوراکس هم می‌توانید درست کنید.

در ابتدای کار چسب چوب را داخل کاسه بریزید، بعد از آن فوم اصلاح را به مقداری که فکر می‌کنید کفایت می‌کند به آن اضافه کنید. وازلین و آرد ذرت را نیز با مقادیری که در بالا گفته شد در کاسه بریزید. بعد همه مواد را تا زمانی که یک دست شود به هم بزنید.

بعد از این مراحل مقدار دو قطره رنگ در کاسه بریزید و آنقدر هم بزنید تا کاملا یک دست شود.

قبل از آنکه مخلوط شما سفت شود مقدار یک قاشق چای خوری پودر بوراکس را داخل ترکیب آماده شده بریزید و دوباره شروع کنید به هم زدن، تا یک دست شود.

حالا خمیر به دست آمده خود را امتحان کنید اگر به دست شما نچسبد می‌توانید از آن استفاده کنید.

برای زیباتر شدن خمیر اسلایم خود می‌توانید از اکلیلی که از قبل تهیه کرده اید استفاده کنید. اکلیل را روی خمیر بریزید و ورز دهید تا در همه جای خمیر پخش شود.

برای ساخت اسلایم در خانه دقت داشته باشید هر چه قدر خمیرتان را بیشتر ورز دهید حالت بهتری پیدا می‌کند و زیباتر می شود.

پیشنهاد می‌کنیم بعد از ورز دادن ، اجازه بدهید خمیر تا نیم ساعت داخل کاسه بماند. مدت زمان استفاده از خمیرها با نگهداری مناسب، سه تا چهار ماه می‌تواند باشد.

ساخت اسلایم با شامپو

مقدار ۵۰ گرم شامپو به همراه یک قاشق چای خوری شکر و یک کاسه، می‌تواند مواد لازم شما باشد.

برای ساخت اسلایم در خانه ابتدا شامپو را در ظرف‌تان ریخته و به خوبی هم بزنید. بعد نصف قاشق چای خوری شکر را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید. وقتی ترکیب شما به خوبی مخلوط شد، نصف دیگر قاشق چای خوری شکر به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

مخلوط خود را به مدت دو ساعت در فریزر قرار دهید.

بعد از دو ساعت از فریزر در آورده دقت کنید به دست شما نچسبد. این یعنی خمیر شما خودش را گرفته است. سعی کنید خمیرتان را کمی ورز دهید تا حالت بهتری به خود بگیرد.