زیباترین کشور جهان کجاست؟

  • انتشار: ۱۸ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 82570

کشورهای زیادی در جهان هستند که جاذبه های فراوانی دارند و شاید به سختی بتوان زیباترین کشور جهان را از بین این همه زیبایی و جاذبه انتخاب کرد. در این نوشته قرار است با زیباترین کشورهای دنیا آشنا شویم.

شاخصه های زیبا ترین کشور جهان

شاید خالی از لطف نباشد در دنیایی که مدام با سیاست و جنگ و فقر و گرسنگی و ده ها مورد از این قبیل مسائل دست و پنجه ها نرم می شود، ما با دیدی متفاوت در این مقاله به دنیا بنگریم و زیبایی های طبیعت را بشماریم و رقابت دنیا بر سر زیبایی را به رخ بکشیم.

اگر شما نیز مانند خیلی های دیگر از این همه ارتعاشات منفی خسته شده‌اید، کمی چشم خود را به مسائل سیاه دنیا ببندید و در این مقاله کافه نبات را همراهی کنید.

احتمال زیاد به سختی بتوان کشوری را پیدا کرد که هیچ گونه جاذبه و شگفتی ای نداشته باشد. اما فراوانند کشورهایی که در زیبایی و تعدد جاذبه های طبیعی با یکدیگر در حال رقابت هستند.

زیبا ترین کشور جهان
زیبا ترین کشور جهان

در میان همه کشورهای جهان کشورهایی وجود دارند که زیبایی های شان از دیگر کشورهای جهان بیشتر است و از شگفتی های موجود در آنها انگشت حیرت بر دهان خواهد ماند.

این که چه چیزی باعث می شود یک کشور نسبت به دیگر کشورها زیباتر و جذاب تر باشد در ادامه خواهید خواند.

عوامل متعددی چون میراث های طبیعی، مناطق حفاظت شده، گونه های شناخته شده، سواحل دریایی، جنگل ها و بسیاری خصیصه های دیگر وجود دارند تا ما بتوانیم یک کشور را به عنوان زیباترین کشور جهان در بین همه کشورها بشناسیم.

جذاب ترین و زیباترین کشور جهان

در جهان کشورهای زیادی هستند که از نظر مناظر طبیعی و شگفتی های خداوندی دارای زیبایی های خاصی هستند اما بعضی کشورها نیز هستند که شگفتی های طبیعی آنها منحصر به فرد است و در نهایت آن کشورها را به عنوان زیباترین کشورهای دنیا بر می گزینیم.

برزیل

یکی از کشورهایی که می توان به عنوان زیباترین کشور جهان از آن یاد کرد کشور برزیل است. کشوری که زیباترین و جذاب ترین مناطق دنیا را در خود جای داده است.

جنگل های آمازون، آتلانتیک، سواحل ریودوژانیرو و بسیاری زیبایی هایی که این کشور را به عنوان یکی از زیباترین کشورهای جهان قرار داده است.

مکزیک

مکزیک هم در میان کشورهای دنیا می تواند لقب زیباترین کشور جهان را به خود اختصاص دهد.

جنگل های حرا، جنگل های بارانی، خرابه های تولوم و… مجموعه ای از زیبایی هایی است که کشور مکزیک را به زیبایی در میان کشورهای جهان می درخشاند.

استرالیا

تنوع زیست محیطی این کشور، سواحل و دریاهای زیبا، تنوع خاص جانوری، پارک های ملی و هزاران زیبایی دیگر که یک جا در این کشور خاص جمع شده اند، همه و همه می تواند این کشور را در لیست کشورهایی قرار دهد که باید برای یک بار هم که شده به آنجا سفر کنید.

چین

کشور چین با جنگل های سحرآمیز و رودخانه ها و دره های شگفت انگیزش می تواند به عنوان یک سفر خاطره انگیز تا آخر عمر در ذهن شما ثبت شود.

در ضمن اگر می خواهید پانداهای دوست داشتنی را یک جا ببینید حتما باید به پناهگاه های پانداها در این کشور رویایی سر بزنید.

تانزانیا

یکی از زیباترین نقاط دنیا که تنوع حیرت انگیزی از حیوانات را در ماه هایی از سال در خود دارد کشور تانزانیاست. صاحب بزرگ ترین کوه آفریقا و زیباترین نقطه جهان یعنی کلیمانجارو.

اسپانیا

اسپانیا با فرهنگ خاص و شهرهای زیبایی که دارد یکی از اماکنی است که گردشگران آن را در صدر لیست سفرهای تفریحی خود قرار می دهند.

پارک ملی دونانا که در آن پرندگان زیبا و کمیابی را می بینید که شاید هیچ وقت از دیدن آنها سیر نشوید.

همچنین پارک گاراجونای در جزایر زیبای قناری که مطمئنا سفر به آنجا آرزوی خیلی هاست!

آمریکا

کشوری با ایالت های پهناور و زیبا، که می تواند عنوان زیباترین کشور جهان را به خود اختصاص دهد.

پارک های ملی زیبا که جزء نوادر دنیا محسوب می شوند و ایالت منحصر به فرد هاوایی که در میان همه زیبایی های این کشور به طور خاصی قابل توجه گردشگران و طبیعت دوستان است.

ایتالیا

معماری ها، بناهای زیبا و فرهنگ خاص این کشور، ایتالیا را جزء کشورهایی قرار داده است که نگم براتون!

علاوه بر معماری های زیبا و خاص، زیبایی های طبیعی ایتالیا نیز مثال زدنی هستند. یکی از دلایل دیگری که گردشگران را به سوی ایتالیا می کشاند غذاهای منحصر به فرد این کشور است.

مناظر کوهستانی ایتالیا نیز جزء زیباترین و خاص ترین مناطق دنیا به شمار می رود (یونسکو).

فرانسه

از دیگر کشورهایی که در لیست زیباترین کشورهای جهان قرار می گیرد فرانسه است. مناظر دیدنی و جذاب واقع در جنگل های بارانی، پارک های ملی بسیار زیبا، شهرهای دیدنی و جزایر خاص آن باعث شده  این کشور در لیست زیباترین های جهان قرار گیرد.

کنیا

مناطق کوهستانی واقع در این کشور، برکه های زیبا و بسیاری جاذبه های طبیعی که در آن قرار دارد و همچنین وجود دومین قله آفریقا در آن باعث شده گردشگران زیادی را به سوی خود جلب کند.

دره فوق العاده زیبای گریت ریفت که تنوع حیات وحش در آن غوغا می کند نیز یکی از دلایلی است که این کشور در لیست کشورهای زیبای جهان خود را جای دهد.

اکوادور

 وجود جنگل های بارانی زیبا و فراوان، پارک های ملی فوق العاده دیدنی، حیوانات نایاب و در حال انقراض و آتش فشان های فعال باعث شده اکوادور در لیست زیباترین و خاص ترین کشورهای جهان قرار بگیرد.

پرو

کشوری که از دو جنبه باستانی و طبیعی زیبایی های فوق العاده ای دارد. بقایای امپراطوری باشکوه ایکاها در این کشور آنقدر زیباست که  باعث می شود  هنگام سفر به این کشور و رفتن در میان خرابه های باستانی و تاریخی، احساس کنید در حال قدم زدن میان نقاشی های قدیمی هستید.

کاستاریکا

یکی از زیباترین کشورهای ساحلی دنیا که وجود جزیره های خاص و پارک های ملی زیبا که بیشتر آنها در همین جزیره ها قرار دارند می تواند لقب زیباترین کشور جهان را از آن خود کند.

همچنین جنگل های بارانی با شکوه و زیبا باعث شده کاستاریکا یکی از کشورهای جاذب گردشگر باشد و میلیون ها نفر سالانه به آن سفر کنند.