یک زن در فاریاب تیرباران شد

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 14392

یک زن جوان در فاریاب تیرباران شد ولی تاکنون هیچ فرد یا گروهی در این رابطه بازداشت نشده است.

عبدالکریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب به صدای امریکا می‌گوید که این دختر پیش از این نیز به دلیل داشتن رابطه تیلفونی با چندین مرد دیگر، از خانه فرار کرده بود؛ ولی این بار پس از برگشتن به خانه اش در ساحه چقماق ولسوالى پشتونکوت از سوی مردان مسلح ناشناس تیرباران گردید.

بر اساس گفته‌های سخنگوی پولیس فاریاب شوهر این خانم از چندی به این سو برای کار به ایران رفته بود.

با این حال شماری از باشندگان ولسوالی پشتونکوت فاریاب می‌گویند که این زن از سوی عبدالرحمان شمال فرمانده نیروهای خیزش مردمی کشته شده است، اما آقای شمال این گفته‌ها را رد کرده است.

حيات سرخابى قوماندان پولیس ولسوالی پشتونکوت فاریاب گفته است که این بانوی 22 ساله از سوی پسران کاکایش حین برگشت به خانه در منطقه چقماق این ولسوالی به رگبار گلوله بسته شده است.

با گذشت 48 ساعت از این رویداد، اما پولیس فاریاب هنوز هیچ یک از عاملان این رویداد را بازداشت نکرده است.

حفيظ فطرت مسؤول ولايتى کميسيون مستقل حقوق بشر فارياب از ادامه این گونه رویدادها و همچنان فقدان محاکمه عاملان خشونت علیه زنان ابراز نگرانی می‌کند.

پیش از این نیز یک جوان به اتهام همکاری با مخالفین در فاریاب از سوی یکی از قوماندان نیرو های خیزش مردمی در برابر چشم مردم اعدام گردیده بود.

در یک هفتۀ گذشته، این دومین رویداد خشونت علیه زنان در شمال افغانستان است.

پنج روز پیش گل‌افروز، باشندۀ ولسوالی اشکمش ولایت تخار توسط شوهر مورد شکنجه قرار گرفت و طفل شش ماهه‌اش سقط شد.

این کمیسیون عدم حاکمیت قانون و حاکم‌بودن زورمندان محلی در مناطق دور دست را از عوامل افزایش خشونت‌ها علیه زنان می‌خواند. بر اساس ارقام وزارت امور زنان در شش ماه اول امسال، بیش از ۱۲۳۵ قضیۀ خشونت در برابر زنان در این اداره به ثبت رسیده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟