زنان عربستان اجازه عضویت در نیروهای مسلح را خواهند داشت

  • انتشار: ۵ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 107301

دولت عربستان در ادامه سیاست‌هایی که ولیعهد سعودی نام آن را اصلاحات اجتماعی گذاشته است به زنان این کشور اجازه عضویت در ارتش و نیروهای مسلح را خواهد داد.

روزنامه «عرب نیوز» که به زبان انگلیسی منتشر می‌شود از اقدام ریاض برای فراهم کردن زمینه پیوستن زنان به صفوف ارتش این کشور خبر داد و نوشت که عربستان راه را برای زنانی که علاقه مند به پیوستن به ارتش هستند،  باز کرده است. 

این اقدام در راستای اقداماتی انجام می شود که عربستان برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد و طی چند سال گذشته به ظاهر اقداماتی را برای آزادی زنان و نقش آفرینی بیشتر آن‌ها در زندگی اجتماعی و اقتصادی کشور انجام داده است.

همزمان با انجام این اصلاحات، دهها زن فعال مدنی و حقوقی به دلیل مخالفت با سیاست های محمد بن سلمان ولیعهد این کشور در زندان به سر می برند و گزارش هایی درباره اعمال شکنجه علیه آنان منتشر شده است .

بر  اساس دستورالعمل جدید دولت عربستان ، به زنان اجازه داده می‌شود تا در ارتش، نیروی دریایی، موشکی و خدمات پزشکی نیروهای مسلح از درجه سربازی و گروهبان یکم آغاز و به ترفیع درجات نظامی برسند. 

پیش از این «محمد بن سلمان»  ولیعهد عربستان تلاش‌هایی برای صدور چندین قانون و فرمان حکومتی در جهت دادن آزادی‌های بیشتر به زنان سعودی از جمله رانندگی، حضور در مسابقات ورزشی، مسافرت، کار و راه‌اندازی مشاغل خصوصی بدون رضایت شوهر یا پدر را انجام داده بود.  

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟