زلمی ویسا خبر برکناری اش را تکذیب کرد

  • انتشار: ۱۱ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 33918

زلمی ویسا، والی قندهار، خبر برکناری‌اش را رد کرده و آن را بی‌بنیاد می‌خواند. پیش از این خبری در رسانه ها به نشر رسیده بود که گفته بود آقای ویسا به دلیل عدم ممانعت از برگزاری نشست قندهار از وظیفه اش برکنار شده است.

زلمی ویسا والی قندهار بعد از نشر خبری مبنی بر برکناری اش از پست ولایت قندهار می‌گوید که این آوازه از سوی برگزار کنند‌گان نشست مخالفان سیاسی در قندهار پخش شده است زیرا وی با برخی از خواست‌های آنان مخالفت نشان داده بود.

این در حالی است که برخی از منابع از برکناری والی و رییس امنیت ملی کندهار از سوی رییس‌جمهور سخن گفته بودند.

همچنین شاه حسین مرتضوی سخنگوی دولت برکناری آقای ویسا را تکذیب کرده است.

ساعتی قبل رسانه ها گزارش داده بودند، آقای ویسا و رئیس امنیت ملی این ولایت به دلیل مانع نشدن از نشست قندهار برکنار شده است.

نشست قندهار در انتقاد از کارکردهای حکومت وحدت ملی افغانستان در ولایت قندهار در جنوب کشور برگزار شده است. این نشست از سوی شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان، شخصیت‌های سیاسی و احزاب ترتیب شده است. قرار بود این نشست به روز جمعه، ۱۰ قوس، برگزار شود اما از آن‌جایی که عطا محمد نور، والی ولایت بلخ و عضو ائتلاف نجات برای افغانستان و باتور دوستم، پسر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون نخست رییس جمهور افغانستان اجازه پرواز از میدان هوایی مولانا جلال‌الدین بلخی به مقصد قندهار را دریافت نکردند، گردهم‌آیی و برنامه اصلی نشست قندهار به روز شنبه، امروز، موکول گردید. گفته می شود در نشست امروز قندهار والی بلخ اشتراک نمی کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟