زلمی خلیل زاد در تنش ایجاد شده بین بلخ و کابل، جانب حکومت را گرفت

  • انتشار: ۷ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 36194

در جنجال های بوجود آمده بین عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت و سران حکومت وحدت ملی بر سر کرسی ولایت بلخ، زلمی خلیل زاد سفیر پیشین آمریکا در افغانستان نیز جانب حکومت را گرفته است و به آقای نور هشدار می دهد.

زلمی خلیل زاد سفیر پیشین آمریکا در افغانستان و عراق که به کابل سفر کرده است، در یک گفتگوی تلویزیونی در آریانا نیوز؛ به عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت هشدار می دهد که صبر حکومت و شریکان خارجی افغانستان در برابر وی زیاد نخواهد بود.

به باور خلیل زاد هم پیمانان خارجی افغانستان و حکومت صبر و حوصله زیاد در برابر دوام مخالفت آقای نور با حکومت را ندارند و از دید او اجازه هم برای گسترده شدن بازی های خورد و کوچک و بدون محاسبه را نمی دهند.

وی تصریح نمود: «فکر نکنم که آقای نور این کار را بکند. او ادم هوشیار است. اشتباه خواهد بود که با نیروهای بین المللی مقابله کند. فکر نکنم که ضرورت شود که نیروهای جهانی فیصله رییس جمهور را به زور بالای نور بقبولانند. باید در چهارچوب قانون حل شود. هر چه زودتر بهتر.»

عطا محمد نور کنار رفتنش از ولایت بلخ را وابسته به پذیرفته شدن خواست های جمعیت اسلامی از سوی ارگ ساخته است؛ اما کاخ سفید گفته است که تنش های سیاسی در افغانستان باید به گونه مسالمت آمیز در چهارچوب قانون حل شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟