رییس فیفا: اتهام‌های فدراسیون فوتبال افغانستان سر وقت پیگیری شدند

  • انتشار: ۱۵ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 65510

«جیانی انفانیتو»، رییس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، در واکنش به انتقاد کیلی لیندزی، مربی تیم ملی فوتبال زنان افغانستان، مبنی بر این که فیفا برای پیگیری اتهام‌های آزار و اذیت جنسی دختران فوتبالیست زودتر اقدام نکرده، می گوید این انتقاد ها درست نیست.

رییس فیفا در یک گفتگو با خبرنگاران از موقف‌اش در باره رسیدگی به پرونده اتهام‌های فدراسیون فوتبال افغانستان دفاع کرد و گفت: «وقتی که فیفا از اوضاع افغانستان آگاه شد، ما فوراً اقدام کردیم اما نخست کوشیدیم که یک نمایش ایجاد نکنیم که ببیند ما چقدر خوب هستیم. ما به منافع این دختران و خانواده های شان فکر کردیم.» 

به نوشته طلوع نیوز؛ رییس فیفا همچنان افزود: «تمامی کشورها مانند اینجا نیستند که خدمات تیلفونی باشد، بتوانیم سخن بگوییم و بدانیم که اگر چیزی رخ داد به کجا برویم. در این مسئله، افغانستان مانند فرانسه و امریکا و کشورهای دیگر نیست. اگر کسی جرئت کند که در باره چنین رویدادهایی چیزی بگوید، چه غلط باشد و چه درست، زندگی او و خانواده اش با خطر رو به رو می‌شود. آیا ما پیش از انتقاد کردن، این موضوع را می دانیم؟ آیا می دانیم که چی کاری باید شود؟ ما فوراً اقدام کردیم؛ اما نخست به سلامت این افراد و خانواده های شان فکر کردیم.»

یاد اوری میکنیم در حدود پنج ماه پیش، خالده پوپل، مربی پیشین تیم ملی فوتبال دختران افغانستان ادعا کرد که شماری از مسئولان فدراسیون فوتبال کشور به ویژه کرام‌الدین کریم دختران فوتبالیست را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‌اند.

در پی این ادعاها، فیفا کرام‌الدین کریم، رییس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را برای همیشه از ورزش منع کرد و یک میلیون فرانک سویس جریمه نیز شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟