رییس جمهور نخستین تذکره برقی را اخذ کرد؛ عبدالله غایب بود

  • انتشار: ۱۳ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 40797

روند توزیع تذکره برقی امروز پنج‌شنبه، ۱۳ ثور با حضور رییس جمهور غنی و شماری دیگری از مقامات دولتی طی مراسمی رسماً آغاز شد. رییس جمهور نخستین تذکره برقی را دریافت کرد.

رییس جمهور غنی در این مراسم گفت که در قرن ۲۱ حکومتداری خوب، اقتصاد و ارائه خدمات بدون معلومات ممکن نیست و با توزیع تذکره‌های برقی، این معلومات می‌تواند به زودی جمع‌آوری شود.

وی افزود که تذکره‌های برقی سهولت‌های خوبی را نیز ایجاد می‌کند و اگر تثبیت یک سند ازدواج قبلاً ۱۳ روز طول می‌کشد، پس از این آن در چند دقیقه ممکن خواهد بود.

رییس جمهور غنی در ادامه گفت که بسیاری از تروریستان از تذکره تقلبی استفاده می‌کنند، اما با توزیع تذکره برقی این مشکل خواهد شد: «دیگر مشخص خواهد شد که چی کسی افغان است و چه کسی افغان نیست».

وی همچنان افزود که با آغاز روند توزیع تذکره برقی، تذکره کاغذی متوقف نخواهد شد و هر دو به صورت همزمان از سوی اداره ثبت احوال نفوس توزیع می‌شود.

رییس جمهور غنی، در اخیر از مردم خواست که در انتخابات آینده به صورت گسترده اشتراک کنند، زیرا دولت بر اساس اراده ملت تشکیل شود.

روند توزیع تذکره‌های برقی درحالی شروع شد که هنوز اختلافات در این زمینه حل ناشده باقی مانده و برخی از احزاب سیاسی از آغاز این روند هشدار داده بودند.

مطابق فرمان رییس جمهور غنی، قرار است که در تذکره‌های برقی کلمه افغان و نام چهارده قومی که در قانون اساسی  ذکر شده، درج شود.

ریاست اجرایی که بهو عنوان شریک قدرت در حکومت یاد می‌شود هیچ نماینده‌ی در افتتاح توزیع تذکره برقی حضور نداشت.

قبلا داکتر عبدالله از  تاخیر در توزیع تذکره هاى برقى حمایت کرده گفته بود که این کار، باید زمانی آغاز گردد که مورد توافق اقوام و مردم افغانستان باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟