رییس جمهور برزیل به خروج از سازمان جهانی بهداشت تهدید کرد

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 87391

به نقل از خبرگزاری رویترز، ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل، روز جمعه تهدید کرد کشورش را از سازمان جهانی بهداشت خارج می‌کند.

این تهدید بعد از آن صورت گرفت که این نهاد به دولت‌ها درباره مخاطره برداشتن قرنطینه کرونایی پیش از کاستن از گسترش ویروس کرونا هشدار داد.

شمار تلفات کرونایی برزیل اواخر روز پنج شنبه از ایتالیا فراتر رفت، اما بولسونارو کماکان اصرار دارد به سرعت دستور حکومتی برای انزوای کرونایی را لغو کند و می‌گوید هزینه‌های اقتصادی این دستور‌ها از مخاطره کرونا برای بهداشت عمومی بیشتر است.

روزنامه برزیلی «فول‌ها دپائولو» در سرمقاله‌ای که در سراسر صفحه اصلی امتداد داشت، یادآور شد فقط ۱۰۰ روز پیش بولسونارو ویروس کرونا را که اکنون در هر دقیقه یک برزیلی را می‌کشد به عنوان «یک سرماخوردگی کوچک» توصیف کرد.

این روزنامه نوشت: «وقتی شما داشتید این سرمقاله را می‌خواندید یک برزیلی دیگر به خاطر ویروس کرونا مُرد».

وزارت بهداشت برزیل اواخر روز پنج شنبه گفت شمار تایید شده مبتلایان به بیماری کرونا در این کشور از ۶۰۰ هزار نفر فراتر رفت و شمار تلفات ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۳۷ نفر بوده است.  بیماری کرونا تاکنون ۳۴ هزار نفر را در برزیل کشته است و به این ترتیب تلفات این بیماری در برزیل بعد از آمریکا و انگلیس در رتبه سوم است.

به نوشته باشگاه خبرنگاران؛ بولسونارو در اظهاراتی خطاب به روزنامه نگاران در روز جمعه گفت برزیل خروج از سازمان جهانی بهداشت را بررسی می‌کند مگر این که سازمان رفتار به عنوان یک «سازمان سیاسی حزبی» را متوقف کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟