رییس اجرایی حکومت از شوراهای ولایتی خواست همکاری با دولت را توسعه دهند

  • انتشار: ۱۰ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 27908

به گزارش خبرگزاری جمهور؛ عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی که در نشست “معرفی طرز نظارت شوراهای ولایتی” در کابل صحبت می کرد، از روئسا و هیات اداری شوراهای ولایتی ۳۴ ولایت کشور خواست که همکاری‌های‌شان را با دولت توسعه دهند.
آقای عبدالله یاد آور شد که اعضای شوراهای ولایتی از میان مردم برخواسته و نقش تاثیرگذار در همکاری مردم با دولت دارند.
او یاد بیان داشت، شوراهای ولایتی باید در عرصه‌های بهبود خدمات، تحکیم وحدت ملی و همپذیری میان مردم افغانستان، تامین امنیت، مبارزه با مواد مخدر و حفظ محیط زیست با نهادهای محلی دولتی همکاری کنند.
به گفته وی، افغانستان در همه موارد یاد شده آسیب پذیر است و همکاری شوراهای ولایتی می تواند این آسیب‌پذیری را کمتر سازند.
رییس اجرایی کشور همچنین از مقام‌های محلی خواست که برای ارائه خدمات و بهبود امنیت در ولایت‌های مربوط‌شان، با شوراهای ولایتی همکار خوب داشته باشند.
از سوی هم، برخی از اعضای شوراهای ولایتی به شدت از عملکرد مقام‌های محلی در ولایت‌های مربوطه‌شان انتقاد کرده و آنان را به بی‌کفایتی در امور دولت‌داری متهم می کنند.
اعضای منتقد برخی از شورهای ولایتی می گویند که مقام‌های محلی بدون مشوره با مردم و نمایندگان مردم از سوی حکومت مرکزی انتخاب می شوند و در حین انجام وظیفه نیز خواست‌های مردم را در نظر نمی گیرند و به نفع شخصی خودشان کار می‌کنند.
این در حالی است که هم اکنون وضعیت امنیتی و ارائه خدمات دولتی در بسیاری از ولایت‌های کشور در بد‌ترین شرایط قرار دارد.
منتقدان در بسیاری موارد مقام‌های محلی نظامی و ملکی ولایت‌ها را در افزایش نا‌امنی ها مقصر دانسته و آنان را به بی‌کفایتی متهم می کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟