ریاست جمهوری: روند اصلاح نظام انتخاباتی متوقف نخواهد شد

  • انتشار: ۹ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: پارلمانتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14132

معاون سخنگوی رئیس جمهور با اشاره به تایید فرمان تقنینی اشرف غنی برای اصلاح نظام انتخاباتی در مجلس سنای کشور گفت که در صورت عدم تایید احتمالی این فرمان تقنینی در کمیته مشترک نیز روند انتخابات متوقف نخواهد شد.

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست‌جمهوری اعلام کرد: تأیید فرمان تقنینی اشرف‌غنی در مورد اصلاح نظام انتخاباتی توسط سنای  گام مهمی برای آغاز اصلاحات انتخاباتی است.

وی خاطرنشان کرد: دولت افغانستان انتظار دارد تا فرمان اشرف‌غنی پس از تأیید مجلس سنای این کشور از سوی کمیته مشترک این مجلس و پارلمان نیز تأیید شود.

مرتضوی به رادیو آزادی گفت: در صورتی که فرمان تقنینی رئیس‌جمهور در کمیته مشترک تأیید نشود، روند انتخابات متوقف نخواهد شد.

مجلس سنای در حالی فرمان تقنینی اشرف‎غنی در مورد اصلاحات نظام انتخاباتی را تأیید کرد که پیش از این پارلمان آن را با اکثریت آرا رد کرده بود.

پیش از این نیز فرمان تقنینی رئیس‌جمهور در مورد اصلاحات نظام انتخاباتی و کمیسیون‌های مرتبط با آن به علت اختلاف دیدگاه‌ها در پارلمان به تعویق افتاده بود.

در شرایطی که فرمان تقنینی رئیس‌جمهور از سوی پارلمان رد و از طرف مجلس سنا تأیید شود، طبق قانون اساسی کمیته‌ای مشترک برای تعیین سرنوشت فرمان تقنینی مورد نظر ایجاد می‌شود تا تصمیم نهایی را در باره آن اتخاذ کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟