رژیم پسر زایی برای پدر و مادر

  • انتشار: ۱۴ اسد ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 88741

با داشتن رژیم های پیشنهادی در این مقاله احتمال تعیین جنسیت فرزند تان را قبل از بارداری می توانید بالا ببرید. البته بخاطر داشته باشید که هیچ امر صد در صدی وجود ندارد و رژیم های ارائه شده در این مقاله تحت عنوان رژیم پسر زایی تنها شانس پسر دار شدن شما را بیشتر خواهد کرد.

رژیم پسر زایی
رژیم پسر زایی

آقایان برای پسر دار شدن بخوانند

برخلاف تصور قدیمیها جنسیت بچه تنها توسط زن تعیین نشده بلکه هم مرد و هم زن در این مورد نقش موثری دارند.

بعضی زنها رحمهای گرم و مکنده ای دارن که باعث میشود کروموزومهای y زودتر به تخمک برسد و به همین دلیل نطفه به وجود آمده پسر میشود.

اما غیر از مطلب فوق نکته بسیار مهم در اینجا نطفه مرد است. اگر مرد نطفه سالم و قوی باشه بچه پسر و اگه ضعیف باشد بچه حتما دختر خواهد شد.

همچنین تعداد اسپرم هم در جنسیت جنین نقش مهمی داشته به این معنی که اگه تعداد اسپرم از ۲۰میلی در سی سی کمتر بود فرزندتون به احتمال زیاد دختر خواهد بود .

پس اگر مثلا داشتن پسر برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است می توانید یک ازمایش اسپرم انجام داده و به بررسی این مورد بپردازید.

رژیم غذایی مناسب برای پسر دار شدن

طبق تحقیقات اسپرم سه ماه زمان نیاز دارد تا کامل شده و آماده باروری باشد به همین دلیل برای تقویت نطفه، آقایون باید از سه ماه قبل از بارداری همسرشون اقدام به گرفتن رژیم و آماده سازی خود نمایند.

یکی از مسائل مهمی که نطفه رو ضعیف میکند سیگار و قلیان است پس اگر طالب نوزاد پسر هستید سعی کنید حتی الامکان برای سه ماه سیگار و قلیان را ترک کنید یا مصرف آن را بسیار کم نمائید.

سیگار و قلیان ویتامین ث بدن رو از بین می برد و این در حالی است که این ویتامین در امر ساخت و تکمیل نطفه نقش مهمی دارد.

آقایون از سه ماه قبل از اقدام به شروع روند بارداری روزی یک عدد ویتامین ث و یک عدد اسید فولیک را در رژیم غذایی خود قرار دهند

بخاطر داشته باشید که کمبود ویتامین ث سبب می شود که اسپرم ها به هم بچسبند و این حالت سبب ۱۶% موارد ناباروری در مردان می باشد.

نیم ساعت قبل از لقاح هم یک کیسه یخ را به مدت ۱۰تا۱۵دقیقه قرار دهید.

برای اینکه نطفه ای سالم و قوی داشته باشید و هم شانس پسر دارد شدن خود را بالا ببرید حتما سه ماه قبل از اقدام به بارداری از خوردن مواد کنسروی بکاهید و سوسیس و کالباس و نمک و سیگار و قلیان و الکل را از برنامه هایتان حذف کنید.

تحقیقات نشان می دهد که سگار کشیدن سبب کاهش و کم تحرکی اسپرم های می شود و اگر پدر و مادر هر دو افرادی سیگاری باشند احتمال ناباوری را زیاد می کنند.

اعتیاد به مواد مخدری نظیر حشیش نیز سبب کاهش اسپرم های سالم و افزایش اسپرم های ضعیف و ناقض می شود و اگر فردی اعتیاد به این مواد داشته باشد امکان باوری و داشتن فرزندی سالم را بسیار پایین می آورد.

از دیگر عوامل موثر در کیفیت اسپرم و باروری مردان می توان به داروهای ضد سرطان و شیمی درمانی؛ همچنین فعالیت شدید بدنی که سبب کاهش تولید اسپرم می شود و استرس شدید در زندگی اشاره کرد.

همچنین سوء تغذیه و مصرف ناکافی غذاهای ضروری سبب اختلال در تولید و کار اسپرم ها می شود.

به خاطر داشته باشید بیضه ها نباید زیاد گرم شوند. آقایان سعی کنند از لباس زیر های تنگ استفاده نکرده و علاوه بر آن نباید از دوش آب گرم و سونا نیز استفاده کنند و همچنین کار در محیط گرم برای آنها مفید نمی باشد.

رژیم پسر زایی که توسط مادر باید رعایت شود:

املاح خون مادر هم در تعیین جنسیت نقش دارند اگر میزان سدیم و پتاسیم بالا و میزان کلسیم و منیزیم خون پایین باشد احتمال پسر زایی را بالا می برد

مادران به خاطر داشته باشند استرس و اضطراب و افسردگی شانس پسردار شدن را به شدت کاهش خواهد داد.

خانمها از سه ماه قبل غذاهایی مانند موز – کاهو – توت فرنگی – خرما – هل – زعفران – دانه های روغنی – کره – گوشت قرمز – سیب و برنج و غذاهای نمکی را استفاده کنید. و لبنیات را برای این مدت از رژیم غذایی خود حذف کنند

برای افزایش احتمال پسر دار شدن خانمها باید هر شب چند عدد خرما میل نمایند و غذاهای گیاهی بیشتری استفاده نموده و سعی کنند که عصبی نشوند.

مادرها برای پسر دار شدن چه کاری انجام دهند
رژیم غذایی موثر برای پسر دار شدن که توسط مادر باید رعایت شود

در رژیم پسر زایی بالا بودن نسبت سدیم و پتاسیم و کم بودن کلسیم و منیزیوم مهم است.

در روزهای تخمک گذاری و لقاح ترشحات رحم باید زیاد و حاوی گلوکز باشد. پس در این روزها از میوه‌های شیرین محتوی گلوکز – خرما – عسل – کشمش – غلات – هویج – سیب زمینی بخارپزشده -گلوکز – ساکاروز – شربت ذرت – آب نبات – صبحانه شیرین شده – بیسکوئیت – نان گندم سفید، نوشابه های دارای شکر و یا پلیمرهای گلوکز است، استفاده کنید.

مقدار پتاسیم مورد نیاز بدن ۱میلی گرم در روز است. برای داشتن فرزند پسر مقدار پتاسیم مصرفی باید به ۱۵برابر برسد.

مادرانی که تمایل به داشتن فرزند پسر دارند باید مصرف غذاهای پرکلسیم – پر منیزیم – شیر و فرآورده های لبنی – سبزیجات برگ تیره – اسفناج – گیاهان سبز – حبوبات – مغزجات- کرفس – لوبیاسبز – کاهو کمتر مصرف کنند.

به طور خلاصه غذاهایی که بیشتر برای لقاح پسر مناسب است عبارتند: غذاهای شور – غذاهای شیرین – غذاهای پرکالری – موز – خرما – هویج – سیب زمینی بخارپز – جگر – گوشت – تخم مرغ – خیار -زردآلو – آناناس شیرین – گلابی -سیب – آلوشیرین – گیلاس شیرین – توت فرنگی – مویز – قارچ – صیفیجات – غذاهای دریایی – سبزیجات و میوه های شیرین – کشمش – نان گندم سفید – روزانه دست کم یک ظرف غلات صبحانه – ویتامینهای ای و سی و ب۱۲ – هل – زعفران – دانه های روغنی – شیرینیجات فاقدشیر – کره – مایونز – کاهو.

چون میوه ها اکثرا سرد هستند بعد از خوردن میوه چند قاشق عسل و چند عدد خرما بخورید.

رابطه مستقیم میان رژیم‌ غذایی غنی با کالری زیاد و پسر شدن جنین وجود دارد.

سلامت همسر شما نیز در این چند ماه قبل از حاملگی خیلی مهم است . چون حدود ۷۰ روز طول میکشد تا اسپرم مرد به رشد کامل برسد. در روزهای انعقاد نطفه که از روز یازدهم تا هجدهم متغیر است مرد باید غذاهای گرم بیشتر بخورد.