رژیم صهیونیستی خواستار همکاری نزدیکتر با ترکیه شد

  • انتشار: ۴ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 117394

رئیس رژیم صهیونیستی خطاب به رجب طیب اردوغان، خواستار افزایش همکاری‌های بین دو طرف شد.

به نقل از روزنامه حریت، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی روز یکشنبه خطاب به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و دیگر روسای منطقه خواستار همکاری بیشتر با یکدیگر در آینده شد.

هرتزوگ روز یک شنبه در یک سخنرانی در قدس خطاب به اردوغان و دیگر سران منطقه گفت: «وقتی سران کشور‌ها دور میز برای نوشیدن قهوه جمع می‌شوند، می‌توانند اختلافات خود را حل کنند و به سوی آینده بهتری پیش  روند.»

سلیم اوزتورک، مشاور فرهنگی و تبلیغ سفارت ترکیه در تل آویو، این پیام هرتزوگ را در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

هرتزوگ در پیام خود گفت: «اخیراً، من با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و دیگر سران منطقه گفتگو کردم. من مطمئن هستم که وقتی برای قهوه دور یک میز جمع می‌شویم، می‌توانیم با همکاری‌های فرهنگی و در زمینه‌های دیگر، به پیشرفت منطقه در آینده کمک کنیم.»

رئیس رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: «با جمع شدن دور یک میز خواهید دید که اختلافات بین ما چندان بزرگ و ترسناک نیستند.»

اوزتورک پس از این سخنرانی در توییتی خطاب به رئیس رژیم صهیونیستی نوشت: «من هم مطمئن هستم که نوشیدن یک فنجان قهوه ترکی دور یک میز برای سران منطقه می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات کمک کند.»

روابط دیپلماتیک بین ترکیه و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۰ متوقف شد. در سال ۲۰۱۶، تل آویو و آنکارا پس از شش سال توانستند به توافقاتی برای عادی سازی روابط دست یابند. با این حال، دو طرف به دلیل مسئله اشغال فلسطین قادر به عادی سازی روابط نبودند.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، تلاش‌ها برای عادی سازی روابط در اواخر سال قبل در جریان بود که بعد از حمله صهیونیست‌ها به نوار غزه طی جنگ ۱۲ روزه، متوقف شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟