رویکرد بیگانه محوری در قبال مهاجرین اشتباه است

  • انتشار: ۴ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 3351
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، حسن رحیم پور ازغدی در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در محل مسجد فقیه سبزواری مشهد مقدس اظهار داشت: بزرگداشت شهدای افغانستان در نبردهای حق علیه باطل و به ویژه تقارن این بزرگداشت با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را باید به فال نیک گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران با بیان اینکه رویکرد نسبت به مهاجران افغان همانند رویکرد نسبت به افراد بیگانه نیست، افزود: مشترکات میان ایران و افغانستان بسیار زیاد است. زبان و آداب و رسوم از جمله مهمترین مشترکات میان ایران و افغانستان است و رویکرد ما نسبت به برادران افغانی رویکرد «بیگانه‌محوری» نیست.

وی اظهار داشت: مهاجران افغان در سیره امام راحل الگوی مبارزه علیه استکبار هستند.

ایشان با اشاره به اینکه این دو ملت در مناسک دینی نیز اشتراکات فراوانی دارند، خاطرنشان کرد: تفکیک‌های جغرافیایی نمی‌تواند پیوندهای عمیق میان ملت‌ها را خدشه‌دار کند چراکه تاریخ، فرهنگ و قومیت مسائلی نیست که مرزهای جغرافیایی خللی در آن ایجاد کنند.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: دو رویکرد اصلی در قبال مهاجران افغانستانی قابل تامل است که در این میان برتری با رویکردی است که امام خمینی(ره) نیز موید آن بودند؛ این رویکرد معتقد است باید مشکلات مهاجران و ملت افغانستان جزئی از مشکلات خود ما تلقی شود و برای حل آن‌ها نیز کمر همت بسته شود. حتی زمانی که ملت افغان درگیر جنگ با شوروی بود، رهبران ایران ‌دست از حمایت از افغان‌ها برنداشتند و در سیره امام راحل نیز مهاجران افغانی الگویی برای مبارزه علیه استکبار هستند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟