رویترز: 140 کشته در حمله خونین به یک مرکز نظامی در بلخ

  • انتشار: ۲ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 21132

در نتیجه حمله گروهی طالبان بر قول اردوی ۲۰۹ شاهین، دست کم ۱۴۰ سرباز و افسر نظامی جان باختند. یک مقام محلی گفته است که رقم زخمیان به بیش از ۱۶۰ تن رسیده است و بیش از 160 تن دیگر در این حادثه زخمی شده است.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: آمار تلفات مرگبارترین حمله تروریستی طالبان در ولایت بلخ که دیروز (جمعه) رخ داد به 140 کشته رسیده است.

خبرگزاری رویترز امروز (شنبه) به نقل از یکی از مقام امنیتی در شمال کشور، که نام وی را ذکر نکرد ، گزارش داد: 10 تروریست که لباس نظامیان ارتش ملی افغانستان را به تن داشتند به یک پایگاه نظامی این کشور حمله و دهها سرباز افغان را کشته و یا مجروح کردند.

این مقام نظامی احتمال داده است که شمار تلفات این حمله تروریستی از این رقم هم بالاتر رود.

محمد ابراهیم خیراندیش رئیس شورای ولایتی بلخ به خبرگزاری آلمان گفته است در این حمله بیش از 140 سرباز و افسر ارتش ملی کشته و زخمیان این حادثه به بیش از ۱۶۰ تن رسیده است.

سخنگوی ارتش آمریکا روز جمعه در کابل گفت که در حمله مرگبار طالبان به یک پایگاه نظامی ارتش افغانستان در شهر مزار شریف واقع در شمال این کشور، 50 سرباز افغان کشته شده اند. ‌ این حمله که برای چندین ساعت به طول انجامید و طالبان مسئولیت آن را برعهده گرفت، شامگاه جمعه پایان یافت.

جنرال جان نیکلسون فرمانده عملیات ناتو در افغانستان نیزگفته بود که این حمله زمانی روی داد که سربازان در مسجد جامع مشغول خواندن نماز بودند و شمار دیگری از آنها در رستوران پایگاه حضور داشتند، محلی که آماده پذیرایی از تیپ 209 افغانستان در نزدیکی شهر مزار شریف بود.

سخنگوی وزارت دفاع نیز پیشتر به فرانس پرس گفته بود که دستکم سه نفر که لباس نظامی بر تن داشتند، بعد از ظهر جمعه به این پایگاه نظامی در شهر مزارشریف حمله کرده اند و درگیری همچنان تا پاسی از شب ادامه داشته است.

گروه تروریستی طالبان در بیانیه ای که ذبیح الله مجاهد سخنگوی خود خوانده این گروه در ساعت 2 بعد از ظهر به وقت محلی اعلام کرد، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟