رویترز به نقل از سخنگوی طالبان: امنیت پروژه تاپی را در مناطق تحت کنترل طالبان، تضمین می کنیم

  • انتشار: ۷ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصادتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 37487

بعد از امضای قرارداد خط لوله گاز تاپی، قاری محمد یوسف احمدی یکی از سخنگویان طالبان گفته است که این گروه تضمین می کند، امنیت آن را در مناطق تحت کنترل خویش تامین می کند.

رویترز در گزارشی نوشته است که طالبان در یک اقدام کم سابقه وعده داد که از خط لوله انتقال گاز موسوم به “TAPI” حفاظت کند.

به گزارش این خبرگزاری، قاری محمد یوسف احمدی، سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه قرار بود این پروژه در دوران حکومت طالبان در افغانستان اجرا شود، اعلام کرد، این گروه تضمین می‌کند که امنیت این خط لوله گازی را در مناطق تحت کنترل خود تامین کند.

به نوشته این بیانیه: امت اسلامی این پروژه را به عنوان یک عامل مهم اقتصادی برای زیرساخت اقتصادی کشور می‌داند و بر این باور است که اجرای مناسب این پروژه می‌تواند برای مردم افغانستان منفعت‌زا باشد.

خط لوله تاپی، خط لوله‌ گازی است که از مبدا ترکمنستان گاز را به سه کشور افغانستان، پاکستان و هند می‌رساند و بنابراین ترکمنستان را به یکی از بازیگران اصلی منطقه در زمینه تامین گاز تبدیل می‌کند.

مراسم افتتاحیه این خط لوله گازی روز جمعه با حضور روسای جمهور افغانستان، ترکمنستان، وزیر امورخارجه هند و نخست وزیر پاکستان برگزار شد. کار پروژه در قسمت افغانستان به طور رسمی آغاز شده و به طور کلی تکمیل این پروژه چندین سال طول می‌کشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟