رویترز: آمریکا با 460 حمله در ماه آپریل بیشترین حمله هوایی را در 5 سال گذشته بر افغانستان انجام داده است

  • انتشار: ۴ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 23216

ایالات متحده امریکا در ماه اپریل امسال ۴۶۰ حمله هوایی و موشکی را بر شورشیان در افغانستان انجام داده‎است. که این رقم در 5 سال گذشته بی سابقه بوده است.

ارتش امریکا بیشترین حمله هوایی و راکتی را علیه شورشیان در پنج سال اخیر در افغانستان، در ماه اپریل انجام داده‎است.

یک سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان می‎گوید این حملات بیشتر برای سرکوب گروه شورشی داعش صورت گرفته‎است.

حملات ماه اپریل اضافه تر از دو چند نسبت به ماه مارچ امسال است چون در مجموع ۲۰۳ حمله بمبی، راکتی و سایر سلاح‎ها توسط نیروهای امریکایی در ماه مارچ در افغانستان صورت گرفته بود.

جنگنده‌های آمریکایی در ماه آپریل روزانه دست‌کم 15 بمب در مناطق مختلف افغانستان پرتاب کرده‌اند که این رقم نسبت به ماه مارچ دو برابر و نسبت به ماه آپریل سال گذشته 7 برابر شده است.

سخنگوی ارتش آمریکا در رابطه با اینکه چرا بمباران هوایی در افغانستان تشدید یافته است به «رویترز» گفت فرماندهان ارشد آمریکا می‌خواهند قبل از اینکه داعش در افغانستان جایگاه پیدا کند این گروه را نابود سازند.

در واقع حملات هوایی آمریکا از ماه مارچ سال جاری رو به افزایش بوده است، ماه مارچ 203 بمب مورد استفاده قرار گرفته بود که این تعداد در آپریل دو برابر شده است.

دانشگاه براون در پژوهشی تحت عنوان بهای جنگ اعلام کرده بود که از سال 2001 تا 2014 میلادی دست‌کم یکصدهزار غیرنظامی در افغانستان جان خود را از دست داده‌اند در حالی که این آمار شامل زخمی‌ها نمی‌شود.

در ماه اپریل امسال همچنان، ۹۲ حمله ضد تروریزم در افغانستان از سوی امریکا صورت گرفته که این ارقام در ماه مارچ به ۵۵ حمله می‎رسید.

بر اساس گزارشی که سازمان ملل متحد نشر کرده، در سه ماه اول سال ۲۰۱۷ میلادی، ۷۲ غیرنظامی در نتیجه عملیات نیروهای امریکایی و افغان کشته و ۷۶ تن دیگر هم زخم برداشته‎اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟