رویترز: آمریکا با اطلاع قبلی غیرنظامیان ولایت «ننگرهار» را بمباران کرده است

  • انتشار: ۳۰ سنبله ۱۳۹۸
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 69235

رویترز در گزارشی می گوید حمله هوایی آمریکا در حالی جان ۳۰ غیرنظامی افغان در ولایت ننگرهار را گرفت که از چند روز پیش روستاییان درباره برداشت محصول به مقامات دولتی اطلاع داده بودند.

12 روز پیش از فصل برداشت جلغوزه والی «ننگرهار» نامه‌ای از بزرگان منطقه «تنگه وزیر» دریافت کرد که در آن درج شده بود که 200 کارگر و کودک برای برداشت محصول به این منطقه می‌روند.

«رویترز» گزارش داد که ارسال این نامه به منظور حفاظت این کشاورزان و جلوگیری از آسیب دیدن آن‌ها در درگیری‌های نظامی در این منطقه بود.

باوجود ارسال چنین نامه‌ای روز چهارشنبه 19 سپتامبر تنها ساعاتی پس از آنکه کشاورزان، کارگران و کودکان کار روزانه خود را در جنگل‌های منطقه به پایان رساندند و در نزدیکی چادرهایشان آتش روشن کرده بودند یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به محل استراحت آنها حمله کرد و 30 غیرنظامی را کشت و 40 تن دیگر را نیز زخمی کرد.

این خبر ساکنان محلی را در شوک فرو برد و خشم آنها را از آنکه با وجود فرستادن چنین نامه‌ای و دریافت تضمین‌های امنیتی، این حمله رخ داده است را برانگیخت.

«سهراب قدری» از اعضای شوار ولایتی ننگرهار به رویترز گفت: طرف‌های درگیر موافقت خود را درباره برداشت محصول اعلام کرده بودند و در این منطقه نیز هیچ فعالیت غیرقانونی انجام نمی‌شد اما با این حال پهپاد آمریکایی انسان‌های بیگناه را کشت.

این درحالی است که سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان ضمن تایید انجام حمله پهپادی توسط این نیروها مدعی شد که هدف حمله مخفیگاه تروریست‌های داعش بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟