روند بازشماری آرا در شش ولایت هنوز آغاز نشده است

  • انتشار: ۲۹ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2
  • شناسه مطلب: 71184

مسئولان در کمیسیون انتخابات می‌گویند تاکنون روند بازشماری و تفتیش آرا در شش ولایت کشور به دلیل اعتراض‌ هواداران برخی از تکت‌های انتخاباتی آغاز نشده است.

روند بازشماری و تفتیش بخشی از آرای انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ 18 ماه جاری از سوی کمیسیون انتخابات در 34 ولایت آغاز شد که با مخالفت‌ برخی تکت‌های انتخاباتی این روند متوقف شد و دوباره به تاریخ 26 عقرب از سر گرفته شد.

با آنکه یازده روز از روند بازشماری آراء می‌گذرد اما مسئولان کمیسیون انتخابات می‌گویند دراین مدت نتوانسته اند که روند بازشماری و تفتیش آراء را در شش ولایت کشور به دلیل مخالفت‌های تکت‌های انتخاباتی و اعتراضات مردم آغاز نمایند.

ذبیح الله سادات، معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات گفت: روند بازشماری و تفتیش آراء در 17 ولایت به طور کامل تکمیل شده و در 11 ولایت دیگر این روند جریان دارد.

وی اظهار داشت: همکاران ولایتی ما در شش ولایت کشور تاهنوز موفق نشده‌اند که روند بازشماری و تفتیش آرا را به گونه رسمی آغاز نمایند.

بر اساس گزارش‌ها روند بازشماری و تفتیش آرا در ولایات پروان؛ پنجشیر،کاپیسا، بدخشان، غور و تخار ازسوی هواداران برخی تکت‌های انتخاباتی متوقف شده است.

سادات تصریح کرد: ما از نهاد‌‌های امنیتی کشور می‌خواهیم که همراه کمیسیون انتخابات همکاری کرده و زمینه روند بازشماری و تفتیش آراء را در ولایات باقی مانده مساعد سازد.

به نوشته جمهور؛ معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات، اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را وابسته به تمام شدن روند بازشماری و تفتیش آراء در تمام ولایات کشور خوانده گفت، تا زمانیکه روند بازشماری و تفتیش آرا تمام نشود نتایج ابتدایی اعلام نخواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟