رونامه پاکستانی امت: دعوت چین از حکمتیار برای سفر به این کشور

  • انتشار: ۴ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 23209

روزنامه پاکستانی مدعی شد که چین از رهبران طالبان و همچنین گلبدین حکمتیار برای سفر به این کشور دعوت کرده‌ است تا درباره روند صلح افغانستان گفت‌وگو کنند.

روزنامه امت پاکستان مدعی شد که مقامات چینی برای تامین امنیت جاده ابریشم جدید با طالبان افغانستان وارد مذکره شده است.

به نوشته این روزنامه، دولت چین از سران طالبان و حکمیتار رهبر حزب اسلامی خواسته تا برای گفت‌وگو درباره روند صلح افغانستان به این کشور سفر کنند.

گروه طالبان و یا حزب اسلامی هنوز واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، جاده ابریشم جدید از ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان می‌گذرد گرچه که پیش از این برخی منابع خبری از کنار گذاشتن این کشور از جاده ابریشم خبر داده بودند.

چند ماه قبل نیز، سخنگوی وزارت خارجه چین درباره اخبار سفر هیئت طالبان به کشورش گفته بود که  با تمام طرف‌های درگیر در افغانستان در تماس هستیم.

این مقام وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اظهارداشت که چین می‌خواهد در نشست‌های صلح بین طالبان و دولت افغانستان شرکت کند.

پیش از این نیز، طالبان افغانستان مدعی شده بود که نمایندگان آنها به تازگی به چین سفر کرده‌اند تا در مورد موضع مشترک در مقابل اشغال افغانستان و منطقه تبادل نظر کند.

یک مقام طالبان نیز گفته بود که می‌توانم این خبر را تایید کنم که هیئتی از طالبان به چین سفر کرده است تا در مورد موضوعاتی گفت‌وگو کند. این نمایندگان در مورد اشغال افغانستان، منطقه و اجرای موضع مشترک در مقابل سیاست‌های اشتباه اشغال کشورها مذاکره می‌کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟