روش تشخیص اصل یا کپی بودن آداپتورهای موبایل

  • انتشار: ۱۲ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 111310

از دیر باز در هر کجای دنیا افراد سودجو و بی وجدان زیادی وجود داشته اند که همیشه می خواستند سر بقیه را کلاه بگذارند و اجناس فیک و تقلبی را به جای جنس اصلی به مردم قالب کنند.

بازار وسایل الکتریکی و دیجیتالی هم از این امر مستثنی نیستند، افراد زیادی در این بازارها هستند که برای سودی بیشتر حاضرند دیگران را گمراه کنند و اجناس تقلبی خود را با قیمت اورجینال بفروشند.

در این مقاله راههایی برای تشخیص اصل یا کپی بودن آداپتورهای موبایل آمده است. اگر قصد خرید آداپتور برای گوشی تان را دارید، قبل از خرید این نوشته را بخوانید.

روش تشخیص اصل یا کپی بودن آداپتور موبایل

این که شما از مراکز اصلی و معتبر خرید تان را انجام دهید خود، یکی از راه هایی است که می توانید محصولات اصلی را تهیه کنید. البته نوع اصل و اورجینال قیمت هایی سرسام آور هم دارند.

اما ما ناچاریم از خرید جنس های اصلی به دلیل این که شارژرهای تقلبی می توانند برای شما و گوشی تان خطر آفرین باشند. محصولات فیک و تقلبی می توانند به شما شوک برقی بدهند یا حتی آتش بگیرند.

نگهداری صحیح از موبایل های هوشمند به دلیل این که هزینه زیادی بابت آن پرداخت شده است برای اکثر کاربران اهمیت زیادی دارد.

جمله لوازم جانبی موبایل که بیش از سایر لوازم استفاده می‌شود و همچنین باتری و آداپتور شارژر آن در درجه اول اهمیت قرار می گیرند.

استفاده از  باتری و آداپتورهای نامرغوب و فیک باعث  می شوند مدارها و سیستم های داخلی گوشی شما آسیبب ببینند و به مرور از عمر آن کاسته می ‌شود.

این امر خیلی مهم است در زمان خرید آداپتور برای گوشی تان  نمونه اصلی آن را تهیه کنید و به خاطر قیمت پایین‌تر به سراغ نمونه های کپی آن نروید.

به دلیل شباهت ظاهری یکسان آداپتورهای اصلی و کپی برخی از فروشندگان نمونه کپی آن را به جای اصلی به مشتری میفروشند که علاوه بر ضرر مالی اولیه در بلند مدت نیز به دلیل آسیب وارد شدن به گوشی باعث ضرر خریدار خواهد شد.

انوع شارژر موجود در بازار

سه نوع شارژر اصل، کپی و های ‌کپی در بازارهای موبایل وجود دارند که تفاوت های آن‌ها در ادامه مطلب آمده است.

  • شارژ اصلی؛ در حقیقت نوع گران و البته بهترین شارژها است و پیشنهاد می ‌شود حتماً همین نوع را خریداری کنید تا در بلند مدت به گوشی و باتری موبایل آسیب وارد نشود.
  • های‌کپی؛ این نوع شارژر درست است که کپی است اما دارای کیفیت بالایی می باشد و افرادی که توانایی خرید نوع اصلی را ندارند این گزینه بهتر از نمونه بی کیفیت کپی است.
  • کپی؛ این مدل ضعیف ترین شارژر است و دارای مدارهای  محافظتی ضعیفی می باشد که ممکن است به دلیل قیمت پایین تر فروشنده این مدل را پیشنهاد کند. (توصیه می شود این مدل به هیچ عنوان خریداری نشود)
روش تشخیص اصل یا کپی بودن آداپتور موبایل
روش تشخیص اصل یا کپی بودن آداپتور موبایل

تفاوت آداپتور های اصلی و کپی موبایل

در ادامه مطلب چند نمونه از تفاوت های آداپتورهای اصلی و فیک در موبایل سامسونگ آمده است:

تفاوت شارژر اصلی و کپی سامسونگ

سعی کنید حتماً هنگام خرید به فونت و نوشته های روی آداپتور شارژر دقت کنید. نوشته سامسونگ روی آداپتور  در نوع کپی ضخامت حرف A روی شارژر را می بینید در صورتی که بر روی شارژر اصلی سامسونگ با ظرافت نوشته شده است.

نکته بعد این که اگر هنگام خرید عبارتMade in China یاA+  را مشاهده کردید که اکثر مواقع در پشت شارژر چاپ می شود بدانید که این یک محصول کپی است.

 UL یا  (Underwriters Laboratories) پشت شارژر باید در ردیف پایین و سمت چپ شارژر نوشته شده باشد  و داخل یک دایره قرار گرفته باشد.

UL یک سازمان ایمنی است که وظیفه اش حفظ استانداردهای ایمنی برای تکنولوژی های موجود در بازار است اگر شارژر این لوگو را نداشت از آن استفاده نکنید.

یکی از تفاوت های شارژر اصلی و کپی در کیفیت آن و مدل ساختش می باشد. مسلما نمونه کپی از کیفیت, ظرافت و زیبایی کمتری برخوردار است.

این مورد را هم حتماً دقت کنید که گوشه ها و انحناهای شارژر کپی نافرم و دارای لبه های ناهموار است درحالی که شارژر اصلی لبه های نرم و صافی دارد.

سری آداپتور شارژر

آداپتور شارژرهای اصلی سامسونگ دارای لایه اضافی از پلاستیک روی قسمت انتهایی پایین سری شارژر در حالی که در شارژرهای کپی سری شارژر ساده است.

همچنین ورودی پورتUSB در نوع اصلی دارای دندانه کوچکی است در حالی که در نمونه کپی سطحی صاف دارد.

دیگر این که تفاوت واضحی میان سایز کانکتور میکرو USB کابل USB اصلی سامسونگ و کابل USB شارژر تقلبی وجود دارد.

 از دیگر تفاوت ها اندازه کانکتور یو اس بی است که در نمونه کپی بزرگ‌تر از مدل اصلی آن می باشد.

لوگو USB که روی بدنه کانکتور یو اس بی حک شده است در مدل اصلی کم‌ رنگ و در نمونه کپی پر ‌رنگ و ضخیم تر است.

شارژر اصلی و کپی آیفون

هنگام خرید، به نوشته های روی شارژرهای آیفون حتما دقیت کنید. در شارژر های کپی در بعضی مواقع شاهد غلط های املایی که البته نوعی دغل و رد گم کنی محسوب می شود هستیم.

به عنوان مثال ممکن است کلمه Apple به شکل Abble نوشته شده باشد. یا ممکن است شکل و فاصله نوشته با نوع اصلی آن متفاوت باشد. اپل تغییراتی در شارژرهای خود اعمال کرده است که توجه به جزئیات نوشتاری کوچک می توان به کپی بودن آن پی برد.

پیشنهاد می کنیم حتماً نام شرکت، مدل و شماره سریال محصول را بررسی کنید. اطمینان یابید که روی شارژر علامت ایمنی«CE» را می بینید. ممکن است در مدل کپی درج این علامت فراموش شود.

شما گاهی در نوع تقلبی آداپتورها و شارژرهای تلفن همراه اپل شاهد دو واژه تقلبی  Applg و  Designd با غلط های املایی  به صورت رد گم کنی خواهید بود.