روسیه: برای ورود به بازار سرمایه افغانستان آماده ایم

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 12501

مسوولان اتاق تجارت روسیه طی سفری در کابل گفته است که حکومت و سرمایه گذاران روسیه آماده سرمایه گذاری در افغانستان هستند و بیشتر سرمایه گذاری ها در بخش های معادن، ساختمان و داد ستد های بازرگانی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از ودصم، شیکاف، عضو اتاق تجارت روسیه می گوید: «ما حاضر هستیم تا در بخش های زیر بنایی در افغانستان سرمایه گذاری کنیم و میخواهیم روابط خود را نیز بیشتر بسازیم».

مسوولان اتاق تجارت افغانستان نقش روسیه را در گسترش اقتصاد افغانستان با اهمیت خوانده و می گوید که سرمایه گذاران روسیه علاقمند گسترش سرمایه گذاری در افغانستان اند، اما برخی چالش ها باید از سوی حکومت افغانستان برداشته شود.

عتیق الله نصرت، رییس اتاق تجارت افغانستان در صحبت با آریانا نیوز گفت: «همکاری های مشترک تجاری میان افغانستان و روسیه با اهمیت است و گسترش این همکاری های تجاری، باعث رشد اقتصاد افغانستان خواهد شد».

سرمایه گذاران افغان و روسیه در کابل، سومین نشست بازرگانی خود را راه اندازی کردند، تا زمینه های گسترش سرمایه گذاری میان این دو کشور را دریافت کنند.

قابل ذکر است که در حال حاضر سالانه واردات افغانستان از روسیه ۲۵۸ ملیون دالر، و صادارات به آن کشور ۲۱ میلیون دالر گفته می شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟