روسیه: هنوز زمان برداشتن تحریم‌های شورای امنیت علیه طالبان فرا نرسیده است

  • انتشار: ۱۱ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 87019
ضمیر کابلوف

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: هنوز زود است که تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه گروه طالبان از میان برداشته شود.

وی اظهار داشت: سه ماه پس از امضای توافقنامه صلح آمریکا و طالبان در دوحه، انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل برای رفع تحریم‌های این گروه رای دهد، اما این موضوع مطرح نخواهد شد، زیرا برخی از شرایط مندرج در توافق صلح هنوز محقق نشده است.

وی افزود: قرار بود رفع تحریم‌ها تا ۲۹ ماه می به شرط شروع مذاکرات بین‌الافغانی در تاریخ ۱۰ مارچ انجام شود، اما این مذاکرات بین الافغانی هنوز آغاز نشده است.

کابلوف بیان داشت: دولت افغانستان و طالبان پس از فراخوان طالبان برای آتش بس سه روزه عید، در حال تبادل زندانیان بوده اند و این دلیل دیگری برای تاخیر است. این روند به دلیل تبادل زندانیان بین طرفین و عدم حضور تیم مذاکره کننده از کابل که به دلیل اختلافات بین اشرف غنی و عبدالله تشکیل نشده است، به تاخیر می افتد. اما حتی پس از این‌که این دو رقیب سیاسی در ۱۷ می توافق کردند، طالبان باز اعلام کردند دولت آنها را به رسمیت نمی‌شناسند.

به گفته نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان، رفع تحریم‌ها، طالبان را از سازمانی تروریستی به یک ساختار سیاسی تبدیل می‌کند و سپس زمینه ادغام آن‌ها را در داخل افغانستان فراهم می‌نماید.

کابلوف تصریح کرد که انتظار دارد شورای امنیت سازمان ملل بعد از شروع مذاکرات بین‌الافغانی، موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟