روسیه: مواضع پوتین در قبال سوریه تغییری نکرده است

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 79853

کرملین موضع خود را نسبت به تحولات سوریه و حوادث ادلب توضیح داد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه گفت: موضع مسکو نسبت به بحران سوریه هیچ تغییری نکرده است و همان موضعی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه آن را بارها تکرار کرده‌اند. هیئت کارشناسان مشترک نیز که اخیرا با همتایان ترکیه‌ای خود دیدار کردند همین موضع را داشته‌اند. ما به توافق سوچی پایبند هستیم و از سوریه در جنگ علیه تروریست ها و نهادهای تروریستی حمایت می‌کنیم. ما اهمیت زیادی برای همکاری با شرکای ترکیه‌ای خود قائلیم.

پسکوف تأکید کرد: نظامیان روسی و ترکیه‌ای در سوریه در تماس دائم هستند و مذاکرات ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور روسیه شاهد وضوح زیادی درباره اوضاع ادلب است.

وی درباره طرح‌های ترکیه برای گسترش عملیات در ادلب گفت: نظامیان در تماس دائم هستند و مهم‌تر از این مسئله این است که همگی بر مذاکرات بین پوتین و اردوغان متمرکز خواهیم شد.

به گزارش ایسنا، پسکوف درباره طرح‌های آنکارا در منطقه پرواز ممنوع بر فراز ادلب سوریه گفت: براساس بیانیه‌های نظامیان روسی در ادلب مسکو هرگز قادر به تضمین سلامتی هواپیماها بر فراز ادلب نخواهد داد.

به گفته پسکوف قرار است پوتین و اردوغان پنجشنبه دیدار و درباره بحران ادلب صحبت کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟