روسیه ضمن رد ادعای تایمز، سازمان استخباراتی انگلیس را به فعالیت مشکوک در افغانستان متهم کرد

  • انتشار: ۲۵ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 32021

روسیه مقاله نشریه انگلیسی تایمز را که نوشته مسکو به طالبان کمک می کند، تکذیب کرد و اطلاعاتی نیز در باره فعالیت نامعمول سازمان های اطلاعاتی غربی از جمله انگلیس در برخی مناطق افغانستان خبر داد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای نوشت: مقاله درج شده در نشریه تایمز مبنی بر حمایت روسیه از طالبان افغانستان غیرواقعی است.

در این بیانیه که روز سه شنبه انتشار یافته، آمده است: تایمز با استناد به منابع ناشناس در گروه طالبان به اهداف روسیه در افغانستان اشاره کرده و همچنین از موارد کمک های سوختی بلاعوض مسکو به این گروه خبر داده شده است.

«هدف از انتشاراینگونه اطلاعات جعلی و غیرواقعی، انحراف جامعه جهانی از شکست سیاست های پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان است.»

در بیانیه اضافه شده است: انتشار چنین مقاله هایی پیامد حسادت به تلاش های ثبات بخش مسکو و شرکای منطقه ای آن ازجمله در سازمان همکاری شانگهای در مورد افغانستان است.

وزارت خارجه روسیه در پایان بیانیه خود به خبرنگاران تایمز توصیه کرد به پرواز بالگردهای بدون علائم شناسایی بر فراز مناطق تحت کنترل افراط گرایان در افغانستان توجه کنند که پشت سر آن سازمان های اطلاعاتی غربی از جمله انگلیسی قرار گرفته اند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود افزود: در گذشته تعدادی از کشورها ازجمله کشورهای اروپای شرقی این نوع سلاح ها را تولید کرده و آمریکا در یک دهه اخیر بخشی از این سلاح ها را به افغانستان منتقل کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟