روسیه خواستار تحقیق در مورد حمله هوایی نیروهای خارجی بر چهاردره کندز شد

  • انتشار: ۲۰ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 33128

وزارت خارجه روسیه در بیانیه از دولت افغانستان و سازمان های بین المللی خواستار تحقیق در مورد بمباران هواپیماهای آمریکایی در چهاردره کندز شد، که حدود 10 تن جان خود را از دست داده است. نیروهای خارجی مستقر در افغانستان می گویند در این بمباران غیر نظامیان آسیب ندیده است.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای نوشت: هواپیماهای آمریکایی روز سوم ماه نوامبر جاری گذرگاه چهاردره در ولایت کندز در شمال افغانستان چند منطقه مسکونی را بمباران کردند که بر اثر آن دست کم 10 نفر از ساکنان محلی کشته و بیش از 20 نفر دیگر مجروح شدند.

در بیانیه وزارت خارجه آمده است: به رغم اینکه آن مورد رسما از طرف کارشناسان مرکز مساعدت سازمان ملل به افغانستان و مقام های امنیتی افغان تائید شد، فرماندهی نظامی آمریکا و ناتو قربانی شدن غیرنظامیان در این حمله هوایی را نپذیرفت.

وزارت خارجه روسیه با ابراز همدردی با قربانیان این جنایت نظامی و آرزوی سلامتی برای مصدومان حادثه از دولت افغانستان و سازمان های بین المللی دیده بان حقوق بشر خواستار تحقیقات دقیق و بیطرفانه در مورد حادثه گذرگاه چهار دره شد.

روسیه همچنین بر لزوم پیگیری قانونی عاملان این بمباران هوایی و مجازات آنها و اتخاذ تدابیر برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث در افغانستان شد.

هواپیماهای آمریکایی و ناتو در حدود 17 سال عملیات نظامی غربی در افغانستان چندین بار مناطق مسکونی و غیرنظامیان را در این کشور بمباران کرده اند که بر اثر آن صدها نفر کشته یا مجروح شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟