روسیه: انتظار داریم نمایندگانی از دولت افغانستان در نشست صلح مسکو شرکت کند

  • انتشار: ۳ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 46519

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مسکو انتظار دارد که نمایندگانی از دولت کابل در کنفرانس صلح افغانستان که قرار است چهارم سپتامبر در مسکو برگزار شود، حضور یابند.

به گزارش تاس؛ این اظهار نظر از سوی وزارت امور خارجه روسیه در پی صدور بیانیه‌ای از جانب وزارت امور خارجه افغانستان مطرح شد که کابل تنها در صورتی در کنفرانس شرکت می‌کند که نمایندگان طالبان موافقت خود را برای مذاکرات مستقیم با نمایندگان دولت افغانستان در حاشیه کنفرانس مسکو اعلام کنند.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود آورده است: هدف اصلی کنفرانس مسکو با حضور همسایگان افغانستان و سایر کشورهای ذی‌نفع، ایجاد شرایط مورد قبول و مشارکت در اقدام اولیه جهت روند سازش ملی است که مورد قبول تمامی طرف‌ها برای پایان دادن به جنگ افغانستان، ایجاد کشور مستقل و صلح طلب افغانستان عاری از هر گونه تروریسم و تهدید از جانب قاچاقچیان مواد مخدر باشد.

در ادامه این بیانیه همچنین ذکر شده است تمامی این اقدامات در جهت قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و اسناد نهایی کنفرانس‌های بین‌المللی صورت می‌گیرند.

این در حالیست که پیش از این صبغت‌الله احمدی، سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرده بود، روند صلح تنها به کمک دولت افغانستان می‌تواند آغاز شود و به پیش رود و دولت افغانستان هیچ نشستی را که توسط این دولت رهبری نشود، نمی‌پذیرد.

آقای احمدی با تاکید بر اینکه افغانستان رابطۀ خوبی با روسیه دارد و آن را حفظ خواهد کرد گفت کابل تنها در صورتی می‌تواند از گفتگوهای صلح پشتیبانی کند که منافع افغانستان در صدر آن قرار بگیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟