روسیه: آمریکا تمایلی برای پایان دادن جنگ در افغانستان ندارد

  • انتشار: ۲۵ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 47562
ضمیر کابلوف

به گزارش خبرگزاری اطلس: نماینده ویژه روسیه برای افغانستان در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که آمریکا هیچ تمایلی برای پایان دادن جنگ در افغانستان ندارد و اقدامات این کشور برای برقراری صلح در افغانستان ناچیز است.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه برای افغانستان می‌گوید که امریکا در افغانستان به دنبال منافع خود می‌باشد و روند گفت‌وگوهای صلح را نیز در انحصار خود درآورده و مانع حضور کشورهای منطقه در این مذاکرات می‌شود.

به گفته آقای کابلوف، روسیه اقدامات خیلی کوچکی را که نشان‌دهنده‌ خواست امریکا برای حل منازعه‌ افغانستان از راه سیاسی باشد، شاهد نبوده‌ایم.

وی افزود؛ واشنگتن نمی‌خواهد در نشستی که قرار است به رهبری روسیه و دولت افغانستان برگزار شود، شرکت کند و امریکایی‌ها تنها در نشست‌هایی شرکت می‌کنند که رهبری آن‌ها را به دست گیرند و منافع امریکا را برآورده سازند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روسیه قرار بود به تاریخ ۴ سپتمبر نشستی را برای گفت‌وگوهای صلح با طالبان در مسکو برگزار کند؛ اما مقامات افغانستان و امریکایی از اشتراک در این نشست خودداری نمود. پس از مدتی این نشست از سوی روسیه به تعویق افتاد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟