روز قدس به ما چه ربط دارد؟؟؟

  • انتشار: ۱۹ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیدیدگاه
  • شناسه مطلب: 43614

بعضی از دوستانی که نمی دانم احمقند یا اینکه خیلی زیرک و به عمد خود را به حماقت زده اند، با تعجب می پرسند؛ … روز قدس به ما چه ربط دارد؟  اصلا فلسطین را به ما چه؟؟ ما در افغانستان صد تا مشکل داریم چرا به کشور و بیچارگی خود فکر نکنیم؟؟؟

برادر عزیز، خواهر محترم! اگر شیعهٔ انگلیسی و سنی آمریکایی هستی و آگاهانه یا ناآگاهانه در مسیر استعمار و استکبار جهانی ضد اسلام قرار گرفته ای، خدا تو را هدایت کند و مرا با تو حرفی نیست.

اما اگر واقعا نمی دانی و می پرسی که قدس به ما چه ربط دارد؟ در جواب بگویم که برادر عزیز! قدس به ما خیلی هم ربط دارد!

۱- ما مسلمانیم و بیت المقدس قبلهٔ اول ماست. ما مسلمانیم و فلسطین سرزمین اسلامی و مقدس ماست. ما مسلمانیم و فلسطینیان برادران ماست. پس فلسطین و روز قدس و بیت المقدس مثل مکه مدینه مثل کربلا و نجف و حتی مثل بوسنی هرزگوین و کشمیر و میانمار به ما خیلی خیلی ربط دارد.

۲- حتی اگر مسلمان هم نبودیم به عنوان انسان و حقوق بشر و کرامت انسانی و آزادی و آزادگی برای ما ربط داشت، همانطوریکه کشور ها و شهرهای ما به آمریکایی ها و غربی ها ربط دارد. اسرائیل به امریکا و اروپا چه ربط دارد؟ افغانستان به امریکا و شوروی چه ربط دارد؟ اینها سوالات احمقانه است.

۳- اگر فلسطین و قدس به ما ربط نداشته باشد و ما مثل شیخ نشینهای عربی با آن کنار بیاییم، و از بیت المقدس بگذریم، کار در اینجا تمام نمی شود، اسرائیل اصلا برای درد سر مسلمانان ایجاد شده است هر کجا باشیم به سراغ ما می آید.

اکثر بدبختی و بیچارگی امروز ما مردم افغانستان هم ناشی از طرح ها و برنامه های شوم و مخفی اسرائیل و اسرائیلیان و اسرائیلیات است.

پس فلسطین و روز قدس و بیت المقدس خیلی خیلی به ما ربط دارد و ما را معذور دارید اگر به آن می پردازیم.

داکتر سید علی موسوی چکاوک

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟