روز قدس، روز اسلام است، شیعه و سنی در کنار هم روبروی ظالمان می ایستند

  • انتشار: ۲۸ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1
  • شناسه مطلب: 24461

اطلس پرس- استاد حوزه و دانشگاه گفت : روز قدس یکی از ابتکارات امام خمینی، بنیانگزار فقید جمهوری اسلامی است که در این روز مسلمانان جهان برای حمایت از فلسطینیان به راهپیمایی و تظاهرات می پردازند.
حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی فصیحی غزنوی، نویسنده، پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرگزاری اطلس اظهار کرد : در سال 1358 امام خمینی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس ثبت کردند و این اقدام باعث شد تا تمام مسلمانان برای رویارویی با صهیونیسم غاصب بسیج شوند و در یک صف منسجم در برابر استکبار جهانی صف آرایی کنند.
وی افزود : طبق دیدگاه و نظریات امام خمینی روز قدس منحصر به فلسطین نیست، بلکه روز اسلام است و در تمام این سالها مسلمانان چه شیعه و چه سنی نشان دادند که در کنار یکدیگر برای دفاع از مظلومان متحد و یکپارچه هستند.
این استاد جامعه المصطفی تصریح کرد : بعد از رحلت امام خمینی، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نیز عَلَم دفاع از مظلومین را به دوش گرفتند و ما همه ساله شاهد راهپیمایی عظیم روز قدس در سرتاسر جهان هستیم و می بینیم که هر سال باشکوه تر از سال قبل شعاع این راهپیمایی ها گسترده تر می شود و مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و به یک حرکت جهانی تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه آخرین جمعه ماه رمضان روز اعلام حمایت مسلمانان از تمام مظلومان جهان و بویژه کشورهای اشغالی مثل فلسطین است، تصریح کرد : بارها شاهد بوده ایم که بجز مسلمانها، تمام آزادی خواهان نیز در صفوف به هم پیوسته در این روز به خیابان آمده اند و علیه رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کرده اند.
حجت الاسلام فصیحی غزنوی عنوان کرد : روز قدس در واقع روز اقامه برائت از استکبار جهانی است و در این روز آنها که عدالت طلب هستند در یک صف قرار می گیرند و روبروی ظالمان و مستکبرین قرار می گیرند.
وی با اشاره به مزایای برپایی راهپیمایی عظیم روز قدس خاطرنشان کرد : پیام اصلی روز قدس هماهنگی، انسجام، وحدت و یکپارچگی علیه زورگویی و جاه طلبی است و اگر مسلمانها بتوانند متحد و یکپارچه شوند هیچ قدرتی قادر نخواهد بود به آنها زور بگوید و بر آنها حکمرانی کند.
این نویسنده و پژوهشگر کشور یادآور شد : روز قدس بهانه ایست برای نمایش وحدت مسلمانها و تمام آزادی خواهان جهانف چرا که در این روز صف آرایی ها مشخص می شود و مظلومین در کنار هم و ظالمان در کنار هم قرار می گیرند.

مردم از تهدیدات امنیتی تروریستها هراسی ندارند

حجت الاسلام فصیحی غزنوی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وضعیت امنیتی کشور بیان داشت : تهدیدات تروریستی مانع حضور مردم در صحنه تظاهرات روز قدس نخواهد بود
وی افزود : در سالهای گذشته شرایط امنیتی تعریف چندانی نداشته و با وجود تمام مشکلاتی که وجود داشته، مردم به خیابان آمده اند و در این راهپیمایی عظیم شرکت کرده اند.
این نویسنده کشور با بیان اینکه هر سال بهتر از سال قبل شاهد برپایی راهپیمایی روز قدس هستیم، بیان داشت : امسال نیز مسلمانان سراسر جهان بدون ترس و هراس از تروریستهایی که تلاش دارند در قلب مومنین دلهره ایجاد کنند در راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس شرکت می کنند.
وی بیان داشت : عزم مسلمانان برای اتحاد و یکپارچگی آنقدر راسخ و غیرقابل تغییر است که با این تهدیدات هرگز از بین نمی رود.
حجت الاسلام فصیحی گفت : در افغانستان شیعه و سنی در طول تاریخ در کنار یکدیگر بوده اند و در بسیاری از ولایات و شهرها مراسمهای مشترک دارند و با وجود مشکلات مختلفی که همیشه وجود داشته است، هرگز به نفاق تن نداده اند و پشتیبان یکدیگر بوده اند.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه گروههای تروریستی و حامیانشان تلاش دارند چهره ای خشن از اسلام به نمایش بگذارند، تاکید کرد : بسیاری از گروههای تکفیری و تروریستی تلاش دارند تا به اسم سنی اختلاف ایجاد کنند، اما همه می دانیم که این تروریستها هیچ ارتباطی به اسلام و اهل سنت ندارند.
وی گفت : آنهایی که تلاش دارند تا میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند، عده ای تروریست کوردل هستند که نه شیعه آنها را قبول دارد و نه سنی، منتها آنها با حمایت استکبار جهانی تلاش دارند تا میان صفوف بهم پیوسته مومنین رخنه ایجاد کنند و با نمایشهای مضحک تروریستی ترس در دل میان مومنین بیندازند، اما هرگز موفق نخواهند شد میان مذاهب با هم برادر اسلامی جایی باز کنند.

در افغانستان شیعه و سنی هیچ مشکلی با هم ندارند

حجت الاسلام قربانعلی فصیحی غزنوی، با اشاره به فضای اخوت اسلامی در کشور، تصریح کرد : با اینکه در افغانستان اختلافات قومی، نژادی، حزبی و سمتی وجود دارد، اما در تمام این سالها هرگز مشکل مذهبی وجود نداشته و شیعه و سنی در کنار یکدیگر به خوبی و خوشی زندگی کرده اند و دوشادوش یکدیگر جهاد و مبارزه کرده اند و حالا نیز در کنار یکدیگر در تمامی عرصه ها حضور دارند و خواهند داشت.
وی افزود : ما برای ایجاد امنیت در کشور باید متحد، یکپارچه و پشتیبان یکدیگر باشیم. رسیدن به امنیت در افغانستان بدون وحدت امکان پذیر نیست و اگر امنیت و پیشرفت می خواهیم باید متحد باشیم و روز قدس بهترین فرصت برای خنثی کردن توطئه ها و نشان دادن وحدت مسلمین است.
این استاد حوزه در پایان گفت : شیعه و سنی این روز را گرامی میدارند و در کنار یکدیگر برای مبارزه با ظالمان حضور خواهند داشت، چرا که این روز منحصر به یک کشور نیست، بلکه روزی برای تمام آزادی خواهان جهان است.
انتهای پیام

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟