روز جهانی هدیه

  • انتشار: ۱۲ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 98524

هدیه دادن یکی از خصلت های پسندیده ای است که فرقی نمی کند شما در کجا زندگی کنید یا دارای چه فرهنگی باشد، در هر صورت این عمل می تواند به روح شما زیبایی خاصی ببخشید.

به همین دلیل یک روز را در تقویم جهان به همین نام زیبا زینت داده اند. روز ۳ دسامبر به عنوان روز جهانی هدیه دادن نام گذاری شده است.

به مناسبت روز جهانی هدیه
به مناسبت روز جهانی هدیه

این روز در تقویم شمسی برابر با ۱۲ آذر است. هدیه دادن و هدیه گرفتن همیشه یک اتفاق خوشایند است، هم برای کسی که هدیه می دهد و هم برای کسی که آن را دریافت می کند.

این روز معمولاً هدیه هایی رد و بدل می شوند که دست ساز خود فرد باشند، کادوهایی که ساخت دست شما باشند طبیعتا ارزش بیشتری دارند، علاوه بر ارزش مادی، از نظر معنوی هم خیلی با ارزش اند.

در حقیقت بهترین هدیه ای که ما می توانیم به کسی بدهیم، هدیه ای است که با عشق و بدون قید و شرط باشد.

تاریخچه روز جهانی هدیه

این که دقیقا چه روزی و چه کسی این نام را برای یکی از روزهای تاریخ گذاشت به طور دقیق معلوم نیست. از آنجا که در کشورهای غربی ماه دسامبر ماه برگزاری جشن ها و مناسبت ها است، روز هدیه دادن را نیز در این ماه قرار داده اند.

روزی که یک حس زیبا به کسی که دوستش دارید می دهید و چه بسا خودتان حس تان در آن روز و از دادن آن هدیه زیباتر می شود.

گاهی اوقات خیلی از ما فراموش می کنیم که در مناسبت های خاص برای کسی که دوستش داریم هدیه بخریم. این روز می تواند به شما کمک کند تا جبران کارتان را بکنید.

هدیه دادن و هدیه گرفتن همیشه باعث ایجاد صمیمت و همدلی در بین افراد می شود و این که به آداب، زمان و نوع هدیه ای که می دهید دقت کنید می تواند به روابط شما استحکام بخشد.

به مناسبت روز جهانی هدیه
به مناسبت روز جهانی هدیه

آداب هدیه دادن

در هر فرهنگی با توجه به شرایط، هدیه دادن آداب خاص خود را دارد. یکی از نکاتی که باید در این زمینه رعایت شود آشنایی با تفاوت ها و شباهات های فردی است.

هدیه دادن ممکن است در اول ساده بنماید، اما واقعا این طور نیست و کاری سخت و پیچیده است. هدیه دادن معمولاً به این دلیل سخت است که ما ممکن است ندانیم فرد مورد نظر به چه چیزی علاقه دارد.

  • هدیه ای خوب است که با توجه به شرایط فرد و سلیقه ی او تهیه شود.
  • دور از چشم و هم چشمی باشد و به منظور خاصی خریداری نشده باشد، در حقیقت هدیه تان بدون توقع جبران باشد.
  • گران قیمت بودن هدیه ملاک نیست، چه بسا تهیه هدیه ای گران ممکن است به فرد مورد نظر حس خیلی خوبی ندهد و ممکن است فکر کند شما قدرت خریدتان را به رخ او می کشید.
  • خرید هدیه برای رفع تکلیف نباشد، مثلاً با یک جوراب و کمربند سر وته قضیه را هم بیاورید، هر چند این وسایل از ضروریات پوشش یک فرد به شمار می‌ رود، اما آن حسی که باید به او نمی دهید.
  • سعی کنید از دادن پول به جای هدیه خود داری کنید، زیرا ممکن است به مخاطب تان این حس را القاء کنید که آنقدر ها برایتان ارزش نداشته که وقت بگذارد و هدیه ای مناسب برای شما تهیه کند.
  • سعی کنید روی هدیه تان کاغذی بچسبانید و متنی، جمله ای یا سخنی زیبا و دلنشین روی آن بنویسید تا قبل از باز گردن کادو از خواندن آن به وجد بیاید.
  • شما با خرید هدیه می توانید به طرف مقابل تان بفهمانید که با توجه به سلایق او و همچنین موارد ارزشی که از صحبت های او دریافته اید، این هدیه را برایش تهیه کرده اید. این اختصاص دادن زمان می تواند حسن نیت شما را در این مورد بازگو کند.
به مناسبت روز جهانی هدیه
به مناسبت روز جهانی هدیه

رسومات فرهنگ های مختلف

همانطور که گفته شد هر فرهنگی آداب و متقتضیات خاص خود را دارد و ممکن است این رسومات در هر فرهنگی متفاوت با جاهای دیگر و فرهنگ های دیگر باشد.

مثلاً در کشور های چین و سنگاپور مردم هدیه را با دو دست تقدیم می کنند و هدیه گیرنده معمولاً بعد از تعارفات بسیار هدیه را می پذیرد.

در کشور های چین، ایتالیا و آرژانتین هدیه دادن اشیائی مانند چاقو و ابزار تیز فلزی وجهه ی خوبی ندارد.

در کشورهای ترکیه و فرانسه هدیه جلوی روی کسی که هدیه را می دهد باز می شود، بر خلاف کشورهای مصر و تایلند که باز کردن هدیه را در مقابل هدیه دهند کار درستی نمی دانند و آن را در غیاب وی باز می کنند.

یونانی ها و ژاپنی ها بر این عقیده اند که در هنگام شروع ارتباط و آشنایی نباید هدیه های گران قیمت به یکدیگر بدهند.

مردم ایتالیا و ایران به طور معمول وقتی برای اولین بار به منزل کسی می برند با هدیه می روند، این هدیه ها می تواند گل، شیرینی و یا صنایع دستی باشد.

مردمان کشورهای مصر و مالزی معتقدند که هدیه ای را که می دهید حتماً باید با دست راست داده شود.

جملاتی برای نوشتن روی کادو

زیبایی ثانیه های با تو بودن هیچ کجا برای من تکرار نمی شوند، تقدیم با عشق.

دوست داشتن من از هیچ جایی نشأت نمی گیرد، دوست داشتن را هیچ دلیل و منطقی نیست.

جهانی که تو در آن باشی، عشق هست، خوبی هست، مهربانی هست، پس همیشه باش تا جهان زیبا شود.

عشقت، عطرت و بودنت مرا جاودانه می سازد. تقدیم با بهترین حس ها.

تو تنها کسی هستی که بهترین لحظات زندگی را برایم رقم زدی، به پاس دوست داشتنت تقدیم با عشق.

پدرم تکیه گاه همیشگی زندگی، مردی که بی قید و شرط دوستم داشتی و داری، سایه ات بر سرم مستدام. تقدیم با عشق.

مادرم، زیباترین هدیه خدا بر روی زمین، شانه هایت عاشقانه های من هستند و چادر نماز گل گلی ات زیباترین شعر زندگی من است، بمان برایم تا عاشق جهان باشم.

خواهر زیبایم، زیبا رو و زیبا سیرت، پشت و پناه همیشگی ام، دوستت دارم. تمام زیبایی های دنیا برای تو.

برادرم، مرد دوم زندگی ام، هدیه قشنگ خدا، دوستت دارم و بهترین های دنیا را برایت آروزمندم.