روز آشپزی مردها

  • انتشار: ۱۲ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 96281

براساس برخی نظرات مطرح شده در مورد تفاوت آشپزی  مردان و زنان می توان گفت از آنجایی که آشپزی به یک کار روتین برای زنان تبدیل شده شاید غذاهایی که آنان می پزند به خوشمزگی غذهای پخته شده توسط مردان نباشد. 

در توجیه این ادعا باید گفت که خانم تنها برای رفع مسئولیت آشپزی می کنند. در کنار این اظهار نظرات، اما کسانی هستند که معتقدند زنان چون با عشق آشپزی می کنند، غذهای خوشمزه تری در مقایسه با مردان پخت می کنند.

به هر صورت هر کدام از این نظرات که درست باشد یک نکته نباید فراموش شود و آن اینکه زنان بابت آشپزی که انجام می دهند بر مردان خود منت نمی نهند اما مردان اگر آشپزی کنند تا مدت ها در محافل و مجالس خودی و غیر خودی از آن به عنوان یک خاطره خوش یاد می کنند.

روز جهانی آشپزی مردها فرصت خوبی ست برای مردان تا غذایی بپزند و مدت ها به خود ببالند.

روز آشپزی مردها

با ما همراه باشید تا نکات جالبی در مورد روز آشپزی مردها یاد بگیرید:

روز جهانی آشپزی مردها

روز جهانی آشپزی مردها شاید خبر خوبی برای مردانی که تنها به خوردن در آشپزخانه عادت کرده اند و دست به سیاه و سفید نمی زنند، نباشد.

در این روز ه اولین پنج شنبه ماه نوامبر می باشد مردان باید یک شام خوشمزه برای خانواده خود درست کنند.

به اعتقاد کارشناسان امر نامگذاری یک روز به نام روز آشپزی مردها بهانه خوبی ست تا برخی عادت ها و باورهای سنتی شکسته شود و مردها با سختی هایی که زنان هنگام آشپزی تحمل می کنند آشنا گردند.

در این روز مردها با درست کردنن یک شام برای تمام کسانی که دوستشان دارند مانند همسر و فرزندان لحظات خوشی را برای خود و خانواده خود رقم می زنند. البته درست کردن شام در این روز چنان کار آسانی نیست و قوانین خاص خود را دارد.

روز آشپزی مردها

قوانین روز جهانی آشپزی مردها

مردانی که به روز جهانی آشپزی مردها اعتقاد دارند و می خواهند خلاف برنامه های همیشگی خود لحظاتی خوش برای خانواده خود رقم بزنند می بایست با قوانین روز آشپزی مردها آشنا باشند. این قوانین شامل موارد زیر می شود:

قانون اول

قانون اول روز جهانی آشپزی مردها به تمایل و عدم تمایل مردها باز می گردد: در صورتیکه مردها با میل باطنی و بدون فشار بیرونی شام درست کنند،  امتیاز بیشتری می گیرند.

مردانی که برای درست کردن شام قید و شرط تعیین کنند البته با کاهش امتیاز روبرو خواهند شد.

قانون دوم

قانون دوم روز آشپزی مردها به دستور پخت غذا اشاره می کند. در این روز مردها موظف اند خود یک دستورالعمل ویژه برای درست کردن شام پیدا کنند.

اگر این دستور العمل کاملا جدید باشد بدون شک امتیاز بیشتری به مردها تعلق می گیرد. مردها براساس این قانون حق ندارند در پیدا کردن دستورالعل و کار آشپزی کمکی دریافت نمایند.

وجود چهار ماده اصلی

قانون سوم روز جهانی آشپزی مردها به مواد استفاده شده در غذای می پردازد.

غذاهایی که مردها در این روز درست می کنند نباید فاقد کیفیت بوده و حداقل چهار ماده اصلی را در خود جای داده باشند.

براساس این قانون مردها باید حین آشپزی از ابزارهای آشپزی متفاوتی استفاده کنند.

قانون چهارم

براساس قانون چهارم، مردها باید تمام مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه شام را به تنهایی از بازار خریداری کنند.

در صورتیکه مردها قبل از رفتن به خرید نگاهی به مواد غذایی موجود در یخچال انداخته لیست تهیه کنند و بعد به خرید بروند امتیاز بیشتری می گیرند.

روز آشپزی مردها

آشپزی بدون کمک

قانون پنجم روز جهانی آشپزی مردان می گوید تمام مراحل درست کردن شام از آماده کردن مواد اولیه همچون پاک و خرد کردن سبزی، پوست کندن سیب زمین و پیاز و غیره و غیره گرفته تا پخت غذا باید توسط خود مرد صورت گیرد و او حق دریافت هیچ کمکی حتی از همسر خود را نیز ندارد.

دور بودن از تلویزیون

براساس قانون ششم، مردها باید تنها موجودات حاضر در آشپزخانه باشند. مردان حق دارند به رادیو یا موسیقی مورد علاقه خود گوش دهند اما دست کم ده متر باید از کنترل تلویزون دور باشند.

اعضای خانواده تنها زمانی می توانند به آشپزخانه بروند که صدای آژیر خطر آتش سوزی را بشنوند.

قانون هفتم

مردان برای پخت شام مورد نظر در روز جهانی آشپزی مردان می توانند از پیشبند مورد نظر خود استفاده کنند و در صورتیکه در شامی که درست می کنند از سبزیجاتی مانند کرفس، زعفران یا لوبیا استفاده نمایند امتیاز بیشتری کسب می کنند.

قانون هشتم

قانون هشتم به استفاده از ابزارآلات و ظروف آشپزی بر می گردد. بدون شک شما هم دیده اید که هنگام آشپزی چه تعداد ظرف و ظروف کثیف می شوند. براساس این قانون مردان باید حین آشپزی فضای آشپزخانه را تمیز نگه دارند و بعد از آشپزی هیچ ظرفی نشسته باقی نماند.

گذاشتن شمع و آماده کردن سس

براساس قانون نهم مربوط به روز جهانی آشپزی مردها، چیدن میز و روشن کردن شمع را باید مردان انجام دهند.

در صورتیکه سس یا دیگر افزودنی هایی که در کنار غذای اصلی سرو می شود را مردها آماده کنند امتیاز بیشتری به دست می آورند.

قانون دهم

طبق این قانون همسر و اعضای خانواده که غذای درست شده توسط مرد خانه را می خورند باید از مرد تشکر کنند.

مرحله پایانی

قانونن پایانی روز جهانی آشپزی مردها به بعد از خورده شدن شام بر می گردد: مرد باید بعد از خورده شدن شام میز را جمع کند تا اعضای خانواده دور هم بنشینند و ضمن گفت و گو در مورد موضوعات مورد علاقه به آشپزی مرد امتیاز بدهند،

اینکه آیا غذای درست شده را دوست داشته اند یا خیر. مردها نیز در مورد تجربه آشپزی خود صحبت می کنند، در این هنگام اعضای خانواده مرد را در آغوش کشیده کنترل تلویزیون را به او می دهند.

به هر صورت روز جهانی آشپزی مردها چنان هم بد نیست، حتی برای مردهایی که تاکنون دست به یک قاشق هم برای آشپزی نزده اند. در این روز در کنار دشواری های آشپزی حداقل فرصتی مناسب برای دور هم بوده پیش می آید و مردهای آشپز به گرمی مورد استقبال قرار می گیرند.