روزنامه پاکستانی امت: طالبان تمرین استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه نظامیان امریکایی را آغاز کرده است

  • انتشار: ۱۸ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 17730

طالبان تمرین استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه نیروهای آمریکایی را آغاز کرده و بعد از دریافت اجازه از شورای مرکزی در این زمینه وارد عمل می‌شوند.

روزنامه پاکستانی امت گزارش داد؛ طالبان افغانستان تمرین برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه نیروهای آمریکایی را آغاز کرده‌اند و بعد از دریافت اجازه شورای مرکزی در این زمینه وارد عمل می‌شوند.

این  روزنامه پاکستانی می نویسد؛ در حال حاضر طالبان در هرات، هلمند و زابل از این نوع هواپیماها برای عملیات‌های مختلف استفاده می‌کنند اما هنوز از این وسیله به عنوان یک ماشین جنگی علیه نیروهای آمریکایی استفاده نکرده‌اند.

به گزارش روزنامه امت، طالبان از هواپیمای بدون سرنشین برای فیلمبرداری و عکس‌برداری مناطق حساس استفاده می‌کنند.

اگر شورای مرکزی طالبان اجازه دهد جنگجویان از آن به عنوان یک سلاح علیه نیروهای آمریکایی استفاده خواهند کرد.

بعد از اینکه طالبان اولین فیلم‌هایی را که از طریق هواپیمای بدون سرنشین تهیه شده در شبکه الجزیره پخش کرد نیروهای آمریکایی پایگاه‌های خود در شنیدند، قندهار، بگرام، ننگرها و مزارشریف را مجهز به سیستم ضد این نوع هواپیماها کردند.

در ادامه گفته شده است، آمریکایی‌ها می‌ترسند که اگر هواپیماهای بدون سرنشین پر از باروت موفق شوند وارد پایگاه‌های آنها شوند موجب انفجارهای مهیب و تخریب زیاد خواهند شد.

طالبان از نوامبر سال 2016 استفاده از هواپیمای بدون سرنشین را آغاز کردند و در حال حاضر تجربه کافی برای استفاده از این وسیله را بدست آورده‌اند.

مصطفی احمدی – خبرنگار

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟