روزنامه ایرلندی آیریش تایمز: جنگ در یمن، جنگ علیه کودکان است

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 27404

یک روزنامه ایرلندی با وخیم خوانده وضعیت انسانی در یمن، جنگ دریمن، جنگ علیه کودکان است و اکنون آنان بر اثر سوتغذیه در انتظار مرگ قرار دارند و بدتر آنکه این مشکل با شیوع وبا نیز تشدید شده است.

روزنامه آیریش تایمز چاپ دوبلین ایرلند با اشاره به بیانیه مشترک مدیران سه نهاد وابسته به سازمان ملل درخصوص وضعیت وخیم انسانی در یمن و با انتقاد ازائتلاف تحت حمایت عربستان، نوشت: آنچه که امروز در عرصه داخلی این کشور پس ازحمله عربستان می گذرد گویای آن است که 80 درصد از کودکان یمنی به کمک های فوری نیازمند هستند.

این روزنامه با بیان اینکه زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی این کشور براثر جنگ نابود شده است و متعاقب آن میلیون ها شهروند این کشور بویژه کودکان و قشرهای آسیب پذیرجامعه یمن را به سبب سوء تغذیه و شیوع بیماری های مسری به کام مرگ برده است، به نقل از ‘بیسمارک سوآنگین’ کارشناس ویژه سازمان ملل در امور یمن می نویسد: جنگ دریمن، جنگ علیه کودکان است و اکنون آنان بر اثر سوتغذیه در انتظار مرگ قرار دارند و بدتر آنکه این مشکل با شیوع وبا نیز تشدید شده است.

دراین گزارش آمده است: کودکان یمنی نه فقط قربانی حملات مستقیم(موشکی عربستان) قرار دارند، بلکه شمار بسیاری از آنان به دنبال تبعات غیرمستقیم جنگ و خطرات مترتب برآن در آستانه مرگ قرار دارند.

این گزارش با اشاره به اینکه جنگ و خطرات آن، وضعیت انسانی در این کشور را بسیار وخیم کرده است، نوشت : بیش از 2 سال جنگ میان نیروهای تحت حمایت عربستان سعودی با شورشیان حوثی یمن موجب شده است تا شمار زیادی از شهروندان این کشور قربانی شوند و افزون برآن آوارگی گسترده و تحمیل گرسنگی حاد را برای این کشور به دنبال بیاورد.

‘بیسمارک سوآنگین’ کارشناس ویژه سازمان ملل درادامه مشاهدات میدانی خود می افزاید: کافی است نگاهی به شفاخانه ها و مراکز درمانی در یمن کنید تا احساس مادرانی را دریابید که ناامیدانه به کودک بیمار خود که نقش بر زمین شده است، چشم دوخته اند.

وی می نویسد: این مادران ناامید از همه چیز، همه امور را به خدا واگذار می کنند و این احساس اوج درماندگی در آنان است.

این روزنامه ایرلندی تاکید کرد: وضعیت انسانی دریمن بحرانی عظیم و باری سنگین بر دوش این کشور است که نمی توان برای آن حدی متصور شد؛ بحرانی وخیم تر از سوریه و هر نقطه ای از جهان که سوگمندانه در کانون توجهات افکار عمومی نیز قرار نمی گیرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟