روزنامه الریاض: عربستان روزهای سه شنبه و چهارشنبه میزبان کنفرانس صلح افغانستان است

  • انتشار: ۱۸ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 44841

یک رسانه سعودی گزارش داد که این کشور فردا و پس فردا 10 و 11 جولای میزبان کنفرانسی در مورد صلح در افغانستان است. این کنفرانس با حضور دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و عالمان دینی افغانستان برگزار خواهد شد.

سایت اینترنتی روزنامه الریاض امروز (دوشنبه) گزارش داد: عربستان فردا و پس فردا میزبان کنفرانس بین المللی علمای مسلمان درباره برقراری صلح در افغانستان است.

بنابر این گزارش، این نشست که به هدف برقراری صلح و با حضور علمای مسلمان برگزار می شود، روزهای سه شنبه و چهارشنبه در جده و مکه برگزار خواهد شد.

همچنین در بیانیه مطبوعاتی روز یکشنبه دولت عربستان آمده است: این کنفرانس بین‌المللی با حضور رهبران مذهبی در افغانستان و گروه منتخبی از نخبگان مسلمان سراسر جهان و با هدف اقداماتی به منظور دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان برگزار شود.

همچنین هدف از برگزاری این کنفرانس محکومیت افراط گرایی خشونت آمیز و تروریسم به هر شکلی، است.

جلسه افتتاح این نشست در جده برگزار می‌شود و مراسم آغاز به کار این کنفرانس به میزبانی عربستان و با حضور دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و نمایندگانی از افغانستان و رهبران مذهبی خواهد بود.

جلسه نخست این کنفرانس با عنوان “سازش در اسلام: نقش دانشمندان در صلح و ثبات در افغانستان” و با حضور میانجی‌گری به نام دکتر شیخ عبدالرحمان السعودی، رئیس مسجدالحرام و مسجدالنبی برگزار می‌شود.

جلسه دوم با عنوان “موضع اسلام در قبال تروریسم و افراط گرایی خشونت آمیز” و به ریاست دکتر شوکی ابراهیم علم، مفتی دیوان مصر برگزار می‌شود.

جلسه نهایی این کنفرانس که با هدف تصمیم‌گیری‌ها درباره نشست اسلامی و شورای وزرای خارجی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود در مکه خواهد بود و بیانیه نهایی آن درباره همبستگی صلح و ثبات در افغانستان اعلام می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟